خطاب به مردم ایران صادر شد؛
دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد حمایت جامعه مدرسین از کاندیدای اصلح در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹ 14 May 2017
به گزارش تابناک قم، متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با امضای حجت الاسلام علی ابراهیمی، مسئول دفتر این نهاد حوزوی منتشر شده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اظهار نظرهای گوناگون در رابطه با حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی «دامت توفیقاته» به اطلاع می‌رساند؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از برگزاری جلسات متعدد و بحث و بررسی‌های گوناگون در مورد مصادیق اصلح و با در نظر گرفتن همه‌ جوانب و طبق روال دوره‌های گذشته، سرانجام در جلسه‌ رسمی شورای عالی جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ موضوع به رأی گذاشته شد، که با اکثریت حاضرین در جلسه حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای اصلح در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد.

لیکن در پی شیطنت‌های برخی رسانه‌های تفرقه‌افکن در ایجاد تشکیک در اذهان عمومی مواردی چند به محضر شما امت مومن و انقلابی تقدیم می‌گردد.

۱- آرایی که در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین گرفته می‌شود به صورت مخفی بوده و هیچ‌کس از آرای دیگری مطلع نمی‌باشد، بنابراین انتشار اسامی برخی از اعضای محترم این نهاد در رسانه‌ها بعنوان موافق یا مخالف گمانه‌زنی است و هیچ اعتباری ندارد.

۲- ضمن احترام به آراء و نظرات همه اعضای محترم به اطلاع می‌رساند، برخی بزرگواران در جلسه رأی‌گیری مورخ ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ جامعه مدرسین حضور نداشتند، برخی اعضای محترمی هم هستند که مدتهاست توفیق نداریم که در جلسات درخدمتشان باشیم و این طبیعی است در هر تشکیلاتی آراء موافق و مخالف وجود دارد.

در هر صورت نظر کسانی که رأی موافق داده‌اند و کسانی که نظر دیگری دارند محترم می‌باشد و این در حالی است که طبق روال دوره‌های گذشته همواره در بیانیه جامعه مدرسین اکثریت آراء حاضرین در جلسه مطرح شده است.

۳- شنیده شده برخی با بی‌تقوایی، موافقان یا مخالفان را به احزاب و گروه‌هایی خاص منتسب نموده‌اند، که باید گفت علما و اعضای محترم جامعه مدرسین بر اساس معیارهای عقلی و شرعی خود اقدام می‌نمایند و در ارائه‌ آرای مثبت و منفی مستقل عمل می‌کنند.

۴- هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم باید بدانیم حفظ آرامش فضای جامعه یک ضرورت است و کسانی که بدنبال ایجاد تفرقه هستند در حقیقت به ملتهب شدن فضا کمک می‌کنند و باید بدانند با این امور نه رأی علما تغییر می‌کند و نه می‌توانند از تأثیرگذاری رأی داده شده جلوگیری کنند.

۵- در پایان به اطلاع می‌رساند، مصوبه اکثریت اعضای حاضر در جلسه جامعه مدرسین، نسبت به اصلح بودن حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بر قوت خود باقیست و هیچ تردیدی در آن حاصل نشده است.

امیدواریم روز ۲۹ اردیبهشت با همت بلند ملت شریف ایران اسلامی بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» شاهد انتخاباتی با شکوه باشیم و خداوند تبارک و تعالی نیز بهترین‌ها را برای این ملت مقدر بگرداند. ان شاءالله.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار