رقابت‌های لیگ بسکتبال باشگاه‌های استان قم در آستانه دیدارهای مرحله پلی‌‌آف خود به اوج حساسیت خود رسید و حساس‌ترین دیدار روزهای پایانی مرحله مقدماتی با چاشنی حاشیه و جنجال برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 13 May 2017
به گزارش تابناک قم، در فاصله اندک باقی مانده تا آغاز دیدارهای مرحله پلی‌آف لیگ دسته‌جات آزاد باشگاه‌های استان قم، حساسیت بازی‌ها بیش از پیش شده و این اتفاق سبب ایجاد حاشیه و برخی هیجان‌های اضافی در حین برگزاری این رقابت‌ها شده است.

اخراج یک تیم و نیمه تمام ماندن یک مسابقه در لیگ بسکتبال قم

بعد از اخراج تیم ساویز ساوه به دلیل عدم رعایت احترام داوران، باشگاه رامش ساوه نیز با اعتراض به قضاوت داوران و به صلاحدید مربی اخراجی خود، زمین مسابقه را ترک کرد و تصمیم به رها کردن ادامه بازی گرفت تا این بازی با سوت داوران نیمه تمام به پایان برسد و کمیته انضباطی هیات بسکتبال استان قم راجع به نتیجه این دیدار تصمیم بگیرد.

بازی بعد به سود تیم ستارگان به پایان رسید تا آخرین مسابقه که مهمترین و حساس‌ترین مسابقه این هفته بود برگزار شود، مسابقه‌ای بین تیم‌های مهتاب و مهرام که هر دو از بازیکنان بزرگسال و قدیمی بسکتبال قم بهره می‌بردند و نخستین اتفاق در زمان گرم کردن دو تیم رخ داد که بازیکن بلند قد تیم مهتاب با یک حرکت نمایشی آسیبی به حلقه مسابقه رساند.

حاشیه و جنجال در حساس‌ترین مسابقه لیگ بسکتبال

اما در ادامه با حضور داوران و سایر مسوولان برگزاری مسابقات، این مسئله بدون ایجاد حاشیه خاصی به پایان رسید و حلقه که در شرایط نامطلوب قرار داشت نیز نتوانست مانع برگزاری این مسابقه شود، سپس بازی با جامپ‌بال داور به جریان افتاد و در ادامه، دو تیم بازی نزدیک و پایاپایی را به نمایش گذاشتند.

در شرایطی که هر دو تیم پرانرژی کار می‌کردند و رویارویی وحید طبیبی و سعید صفرپور با هم تیمی‌های سابق خود در تیم دسته اولی بسکتبال قم در مسابقات چند سال قبل بسکتبال باشگاه‌های کشور یعنی امیر صباغیان و محمد احمدی این دیدار را جذاب‌تر کرده بود، طولی نکشید که بازی زیبا و چشم‌نواز دو تیم با اعتراض به قضاوت داوران و مسائل حاشیه‌ای به صحنه جدال بازیکنان و داوران تبدیل شد.

این اتفاقات زمانی اوج گرفت که اخراج بازیکن بلندقامت تیم مهتاب یعنی محمدرضا موسوی از زمین مسابقه اعتراض‌های پیاپی وحید طبیبی و سعید صفرپور را در پی داشت و داور با دادن تکنیکال و اعمال قانون و مدیریت در استفاده از سوت، بازیکنان و مسابقه را به آرامش رساند.

برتری مهرام برابر مهتاب در آستانه دیدارهای پلی‌آف

اما این آتش زیر خاکستر در اواخر بازی با حرکت وحید طبیبی روی حلقه مهرام که امتیازی را در بر نداشت و مورد تمسخر نیمکت‌نشین‌های مهرام قرار گرفت، دوباره سرباز کرد و با اعتراض نیمکت تیم مهتاب به نیمکت‌نشین‌های مهرام همراه شد که در نهایت جو نامناسبی در سالن و جریان مسابقه حکم‌فرما کرد، هر چند کار غیر حرفه‌ای نیمکت مهرام باید مورد اعمال قانون از سوی داور قرار می‌گرفت و همین‌طور حرکت ناپسند مربی و بازیکنان مهتاب نیز زیبنده رشته ورزشی آکادمیکی همچون بسکتبال نبود.

در نهایت این بازی با اختلاف ٢٠ امتیاز به سود مهرام به پایان رسید تا در روزی که بسکتبال زیبایی و شادابی خودش را با اعتراض، آشوب و جنجال عوض کرده بود، حاضرین در سالن برگزاری مسابقات باز هم به آینده موفق بسکتبال استان قم امیدوار بمانند.

از اتفاقات ویژه این دیدار قضاوت و سوت‌های به موقع عباس عثمانی داور با تجربه بسکتبال قم بود، ضمن اینکه با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی هیات بسکتبال استان قم، با انجام دو دیدار باقی مانده از مرحله مقدماتی، هفته آینده استارت دیدارهای مرحله پلی‌آف زده می‌شود تا این مسابقات پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به پایان برسد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار