آیت‌الله فاضل‌لنکرانی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) را آغاز یک تحول در حوزه علمیه دانست و گفت: امروز قریب به ۹۰۰ طلبه در مراکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد ، قم و افغانستان مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۴۲۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۳ 12 May 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی در همایش دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که در سالن همایش این مرکز برگزار شد، با اشاره به ریشه علمی فقه در قرآن کریم اظهار داشت: ارتباط بیشتر با این کتاب آسمانی سبب می‌شود تا تسلط ما بر قرآن کامل‌تر شود.

وی با تأکید بر اینکه قرآن واقعی، به برکت اهل‌بیت(ع) متجلی در فقه ماست، افزود: علم‌الکتاب به‌عنوان یکی از منابع اصلی فقه ما در اختیار امامان معصوم است‌ و بدون ارتباط با ائمه(ع) نمی‌توان به قرآن کریم تمسک جست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: براین اساس که علم الکتاب در نزد ائمه (ع) است‌ و با استدلال فقهی باید به سراغ قرآن کریم رفت از همین رو فقه سایر فرق را دارای ریشه قرآنی نمی‌دانیم.

فاضل‌لنکرانی محور اصلی نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر فقاهت دانست و گفت: استخراج نظارت ائمه اطهار(ع) از قرآن کریم دارای اهمیت فراوانی است و فقه جعفری متخذ از قرآن کریم است.

وی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) را آغاز یک تحول در حوزه علمیه دانست و گفت: امروز قریب به 900 طلبه در مراکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد ، قم و افغانستان مشغول به تحصیل هستند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امروز مراکزی در حوزه علمیه قم حضور دارند که سالانه قریب به 20 میلیارد تومان بودجه دولتی به آنان اختصاص‌یافته است، و این در حالی است که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به لحاظ علمی و پژوهشی چیزی کمتر از این مراکز ندارد.

فاضل‌لنکرانی ادامه داد: به‌منظور پیشبرد اهداف مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیازمند حضور دانش‌آموختگانی هستیم که در زمینه‌های مختلف هسته‌ای، سیاسی، اجتماعی  پژوهشی فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید با تلاش و کوشش سعی کنیم که دستاوردهای فقهی را به دنیا عرضه کنیم، و آثار پژوهشی کم‌نظیری را در این مرکز تولید و به جهانیان عرضه کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار