طی سال گذشته؛
رئیس سازمان برنامه و بودجه قم گفت: در سال گذشته ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کشور اعطا شد که این رقم در استان قم به ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۴۲۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰ 12 May 2017
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شاخص‌های کارآمدی دولت یازدهم اظهار داشت: برنامه‌های دولت در بخش صنایع کوچک جواب گرفته و موجب رونق این صنایع شده است.

وی افزود: در سال جاری باید با اعطای همین تسهیلات به صنایع برای ۲۵۰ هزار نفر شغل در کشور ایجاد شود که باید مدل استانی این موضوع را در دستور کار قرار دهیم.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم، در سال گذشته در کل کشور ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید اعطا شده که در استان قم هم این رقم به ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است و در کل کشور ۲۴ هزار واحد از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.
 
وی اقدام بعدی در این زمینه را اصلاح نظام بانکی دانست و افزود: ۱۱۵ درصد افزایش سرمایه بانک‌ها برای افزایش تسهیلات بانکی اقدامی بود که در این زمینه صورت گرفت.

کاهش سهم نفت و افزایش سهم مالیات در بودجه و مثبت شدن تراز تجاری برای نخستین بار در ۶۰ سال گذشته از دیگر اقدامات دولت یازدهم بود که رضوی به آن اشاره کرد.

افزایش مصرف برق در صنایع قم

مدیرکل امور اقتصادی استانداری قم هم در این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروه تولید و اشتغال در زیر مجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم گفت: مسائلی مانند ترویج مصرف کالای داخلی، تأمین زیرساخت‌های اقتصادی، تعیین انواع حمایت از کسانی که در عرصه سرمایه‌گذاری فعلیت می‌کنند و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در استان قم از جمله کارهایی است که در دستور کار ایان کارگروه قرار دارد.

مجید آوری فرد با اشاره به افزاش مصرف برق در استان قم به میزان ۸.۵ درصد اظهار داشت: در حوزه صنعت مصرف برق ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده‌ که این نشان می‌دهد صنایع استان قم فعال‌تر شده‌اند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار