با حضور آیت‌الله جوادی آملی
دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: مراسم افتتاحیه همایش دکترین مهدویت مانند سال گذشته که با حضور مراجع تقلید افتتاح و خاتمه یافت امسال هم با حضور آیت‌الله جوادی آملی برگزار افتتاح و با آیت‌الله اراکی خاتمه خواهد یافت.
کد خبر: ۴۲۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 10 May 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مسعود پور سید آقائی اظهار داشت:عصر ظهور شکوفایی انسان و جهان، عصر تحقق آرمان بزرگ انبیا و اولیا و آخرین حلقه مبارزه همیشگی حق و باطل، و مستضعفان و مستکبران و پیروزی نهایی حق و مستضعفان است.

 وی با اشاره به اینکه باور به افقی چنین روشن برای بشر امید افزا و تلاش آفرین خواهد بود، افزود: پژوهش در ابعاد گوناگون این عصر از سوی تنقیح ادله و پاسخ به شبهات موجود در این حوزه را در پی خواهد داشت و از سوی دیگر زمینه ترسیم شاخص‌های جامعه منتظر را فراهم خواهد کرد.

رئیس موسسه آینده روشن بابیان اینکه همایش مهدویت یکی از مقوله‌هایی بوده که می‌تواند سبب وحدت بین ادیان مختلف شود، بیان کرد: این پژوهشگاه می‌تواند با دو رویکرد تحلیلی و نقلی انجام گیرد که البته رویکرد تحلیلی کمتر موردتوجه بوده است.

وی عنوان کرد: موسسه آینده روشن با توجه به این جایگاه مهم و تأثیرگذار، سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت را به این موضوع اختصاص داده است تا فصلی جدید برای تحقق پژوهش مهدویت فرا روی محققان و اندیشمندان گشوده شود.

پور سید آقائی خاطرنشان کرد: همایش بین‌المللی دکترین مهدویت 14 و 15 شعبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی مدرسه امام کاظم (ع) برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه 150 مقاله فارسی به همایش بین‌المللی دکترین مهدویت ارسال‌شده است، تصریح کرد: از این مقاله فارسی که به همایش دکترین مهدویت ارسال‌شده 51 مقاله فرصت طرح در کمسیون را پیداکرده که 98 مقاله از سوی آقایان،27 مقاله از سوی خانم‌ها و مابقی از سوی 10 گروه مشترک به همایش ارسال‌شده است.

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به اینکه 51 مقاله خارجی به این همایش ارسال‌شده است، بیان کرد: انگلیس، عراق، بنگلادش، الجزایر، آرژانتین، هند و آفریقای جنوبی ازجمله 14 کشور شرکت‌کننده در این همایش هستند.

وی عنوان کرد: مراسم افتتاحیه همایش دکترین مهدویت مانند سال گذشته که با حضور مراجع تقلید افتتاح و خاتمه یافت امسال هم با حضور آیت‌الله جوادی آملی برگزار افتتاح و با آیت‌الله اراکی خاتمه خواهد یافت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار