در صورت پرداخت بدهی؛
استاندار قم تأکید کرد: لازم است که در صورت پرداخت بدهی‌ها به بانک جرایم دیرکرد برای واحدهای تولیدی و صنعتی بخشوده شود.
کد خبر: ۴۲۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 10 May 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه امسال اقتصاد مقاومتی با تأکید بر تولید و اشتغال بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان اصل پذیرفته شده است، اظهار کرد: نوع مشکلاتی که واحدهای تولیدی دارند متوجه بانک‌ها است که نقش مهمی را در تأمین اعتبارات واحدهای تولیدی و صنعتی برای ادامه کار دارند.

استاندار قم با تأکید بر اینکه بانک‌ها هم محدودیت و مشکلات خاص خود را دارند، افزود: نگاه و نگرش مسئولان بانک‌ها خیلی می‌تواند به حل مشکل کمک کند، با احساس مسئولیت بیشتر و فرض مشکل مشترک می‌توان خیلی از مشکلات تولید کنندگان را حل کرد.

وی با تأکید بر حضور همه افراد و گروه‌ها در این مشارکت ملی، تصریح کرد: نقش بانک‌ها به عنوان تأمین کننده منابع مالی تولید کنندگان بسیار اهمیت دارد، اگر بخواهند کاری را انجام بدهند راهکار مرتبط با آن را پیدا می‌کنند مگر اینکه بخواهند برای تولید سد ایجاد کنند.

تأکید بر مشارکت بانک‌ها تا پایان تولید

صادقی با اشاره به نیازهای بخش خصوصی برای تولید، به برخی ضرورت‌ها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید موظف باشند در ازای تسهیلاتی که به یک واحد تولیدی در ازای وثیقه ارائه می‌دهند، تا انتهای کار تولید و بهره‌برداری مشارکت را به طور جدی و عملی با واحد مورد نظر در کار داشته باشند و میانه‌های راه همکاری خود را به اتمام نرسانند.

استاندار قم افزود: لازم است که در صورت پرداخت بدهی‌ها به بانک جرائم دیرکرد برای واحدهای تولیدی و صنعتی بخشوده شود در ازای خرید دین پذیرفته شود.

وی به بانک‌ها توصیه کرد برای واحدهای بزرگ که قابلیت خرید کالا دارند مساعدت‌های لازم را انجام دهند و افزود: ما در شرایط فعلی شاهد رونق تولید وافزایش اشتغال هستیم، نشانه خوبی را در اواخر سال گذشته داشتیم که افزایش برق مصرفی واحدهای تولیدی از جمله آن‌ها بود.

همه کسانی که با تولید و اشتغال سرو کار دارند با مشکلات مالیاتی مواجه بودند

صادقی ادامه داد: بعد از برجام فضای کار باز شد و تنگناها از بین رفت و چرخ تولید شروع به چرخیدن کرد که این مسئله می‌تواند تضمین کننده امنیت تولید و سرمایه گذاری باشد.

صادقی با اشاره به مشکلات مالیاتی واحدها در سال‌های گذشته افزود: همه کسانی که با تولید و اشتغال سرو کار دارند با مشکلات مالیاتی مواجه بودند که امروز تقریباً هیچ کس این مشکل را ندارد و مدیر کل مالیاتی با نگاه ملی در این زمینه قدم برداشته است.

استاندار قم تأکید کرد: دولت و مجموعه حاکمیت باید این همراهی را به عنوان وظیفه ذاتی و ملی خود ببیند و همه واحدهایی که در امر رشد و توسعه و رونق تولید قدم برمی‌دارند باید مورد حمایت قرار بگیرند.

عوام فریبی‌ها توسط نخبگان جامعه برای مردم شفاف سازی شود

وی با یادآوری اهمیت حضور در انتخابات، بیان کرد: شرایط برای انتخابات دوازدهمین رئیس جمهوری بسیار حساس است، به خصوص در صحنه بین الملل به دنبال این هستند تا ببینند چقدر این مشارکت وجود دارد و باید تلاش بکنیم که حداکثر مشارکت را ایجاد بکنیم.

صادقی افزود: کسانی که با مسائل کشور آشنایی دارند تأثیر اقداماتی که در سال‌های اخیر و نقش دولت در بهبود فضای اقتصادی و اجتماعی داشته است را مشاهده کرده‌اند و باید این را به دیگران منتقل کنند.

استاندار قم تصریح کرد: وعده و وعیدهایی که عوام فریبی است و قابلیت اجرایی ندارد باید برای مردم شفاف سازی شود و این امر می‌تواند توسط نخبگان جامعه از جمله نخبگان تولید و صنعت برای مردم روشن شود.

وی با اشاره به اینکه مردم با مشارکت آگاهانه همانند گذشته که بسیار دقیق انتخاب را انجام می‌دهند رقم خواهد خورد، افزود: مردم آگاهی سیاسی بالایی دارند که در انتخاب رئیس جمهور اصلح کمک خواهد کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار