رئیس بازرسی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی قم:
رئیس بازرسی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی قم با بیان این ‌که همه نامزدها باید قانون را رعایت کنند، گفت: گزارش تبلیغات زودهنگام برخی نامزدها به دادستان ارائه ‌شده است.
کد خبر: ۴۲۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 10 May 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی قم، محمد رضا طلایی در گفت وگویی با بیان این ‌که زمان رسمی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از فردا 21 اردیبهشت آغاز می ‌شود، افزود: نامزدهای تایید صلاحیت شده از فردا به مدت هفت روز تا تاریخ 27 اردیبهشت زمان ‌دارند تا به ارائه برنامه ‌ها و تبلیغات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌ که با تبلیغات زود هنگام به ویژه در فضای مجازی برخورد می شود، اضافه کرد: به برخی از نامزدها که در روزهای اخیر در گروه‌ های تلگرامی اقدام به تبلیغ خود و انتشار پوستر کرده بودند تذکرات لازم داده شد.

وی اضافه کرد: ادعایی که نامزدها مطرح می ‌کنند این است که خودشان اقدام به این کار نمی‌ کنند و حامیان آن‌ ها هستند که بیشتر از فضای مجازی استفاده می ‌کنند.
طلایی ادامه داد: با این ‌حال تذکرات لازم به این دوستان داده شد و در برخی موارد هم گزارش این فعالیت ‌های زود هنگام به رئیس هیات عالی نظارت، دادستان و فرماندار ارائه ‌شده تا برابر مقررات با آن‌ ها برخوردهای لازم صورت بگیرد.

وی با بیان این که بازرسان به‌ دقت فضای انتخابات را در شهرقم و شهرهای تابعه رصد می ‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر این مساله، شماره تلفن گویای 32858240 بازرسی استان به ‌صورت 24 ساعته شکایت ‌ها و تخلفاتی که از سوی مردم گزارش می ‌شود را ثبت و با بررسی ‌های لازم به دادستان ارائه می‌ دهند.

وی در ادامه با بیان این‌ که نامزدها در دوران رسمی تبلیغات باید قانون را رعایت کنند، ابراز داشت: در دوران رسمی تبلیغات هم یکی سری حریم‌ ها و محدودیت‌ ها را قانون ‌گذار مشخص کرده است که نامزدها ملزم به رعایت آن هستند.

رئیس بازرسی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی قم افزود: در دوران تبلیغات اگر نامزدی بخواهد خارج از قانون و دستورالعمل اقدامی انجام دهد بلافاصله برخوردهای لازم با وی صورت می‌ گیرد.

وی به برگزاری دوره آموزشی برای بازرسان نیز اشاره کرد و گفت: به‌ صورت میانگین برای هر سه صندوق یک بازرس تعیین‌ شده است و آمادگی داریم در صورت نیاز برای هر صندوق نیز یک بازرس داشته باشیم.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار