آخرین وضعیت جناح‌های سیاسی در انتخابات شورای شهر قم
وجود لیست‌های مختلف در کنار جناح‌بندی‌های سیاسی برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم این روزها وارد فاز جدیدی شده است.
کد خبر: ۴۲۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 10 May 2017
به گزارش تابناک قم، 29 اردیبهشت‌ماه امسال به علت حضور مردم در تعیین سرنوشت خود در انتخابات، روز بسیار مهم و حساسی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، استان‌ها، شهرها و روستاها خواهد بود.

این روزها همه به علت حساسیت موضوع انتخابات ریاست جمهوری بیشترین تمرکز خود را برای این انتخاب گذاشته‌اند و کاندیدا هم از تخریب گرفته تا حضور در محافل طرفداران سعی در جذب آرای مردم به‌سوی خود هستند. در این زمینه باآنکه حدود 9 روز به انتخابات مانده است، اکثر کاندیداهایی که ستاد تشکیل داده‌اند به قم سفر داشته‌اند و در جمع مردم به تشریح برنامه‌های خود پرداخته‌اند.

اما موضوع اهمیت انتخابات شوراها اگرچه در روزهای گذشته تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری بوده ولی کم‌کم با جناح‌بندی‌ها و لیست‌های انتشاری وارد فاز جدیدی از انتخابات شده است و دوره پنجم شوراهای شهر و روستا در استان قم به نظر می‌رسد با چالش‌هایی روبرو باشد چراکه لیست‌ها، نحوه گزینش، یارگیری‌ها، حمایت‌ها و غیره همیشه حرف‌وحدیث‌های متفاوتی داشته است.

استان قم در سال‌های گذشته به علت موفقیت کارنامه‌ای اصولگرایان همواره مناصب مهم را در اختیار اصولگرایان چه آنان که عضو شورای هماهنگی‌اند بوده و یا آنان که اصولگرایان سنتی لقب گرفته دیده است و حضور 19 نفر از 21 نفر شورای فعلی و حضور هر سه کاندیدای مجلس استان گواهی بر این مدعاست.

برای انتخابات شورا این بار هم شورای هماهنگی اصولگرایان اقدام به انتشار لیستی کرده که انتظار می‌رود بازهم بتوانند با توجه به حمایت‌های بزرگان قم حداکثر کرسی‌های شورای پنجم را به دست آورد ، اما این لیست هم با توجه به سهم خواهی هایی که صورت گرفته متزلزل نشان داده که باید در این مسیر بزرگان این جریان سیاسی چاره‌اندیشی کنند تا افراد اعتماد کننده به این لیست افزایش یابد.

معرفی افراد ناشناخته شاید با توجه به کوتاهی برخی افراد حاضر خوب باشد ولی این موضوع هم قطعاً تا ایجاد اقبال عمومی با چالش‌هایی روبروست، چراکه مردم و رسانه‌ها عملکرد گرا هستند و افراد جدید به علت عدم داشتن کارنامه‌ای قوی شاید نتوانند آن‌چنان اقبالی را همراه خود کنند، البته این موضوع به برنامه افراد جدید و نداشتن کارنامه افراد حاضر برمی‌گردد ولی می‌توانستند با کمکی چکش‌کاری ریسک لیست را تا حدودی کاهش داد.

در مقابل جریان دیگر اصولگرایی استان هم که نمی‌خواهند نماینده‌ای در شورای آینده نداشته باشند، دست‌به‌کار شده‌اند تا بتوانند در کنار حمایت‌های یکی از نمایندگان قم در مجلس و برخی از بزرگان حوزوی لیستی برای انتخابات آماده کند و پیشرفت لیست آن‌ها هم نزدیک به 100 درصدی است.

اصلاح‌طلبان هم که بعد از مجلس ششم در استان قم به حاشیه رفته‌اند زیاد جای جولان برای انتخابات آینده در استان نخواهند داشت ، هرچند با روی کار آمدن دولت یازدهم و نفوذ برخی از چهره‌های اصلاح‌طلبان در بدنه اجتماعی و ادارات قم این جریان سیاسی هم برای عرض‌اندام در انتخابات آینده امیدوار شده است

اکثر افراد مستقل هم خود به‌خوبی می‌دانند  -فعالیت آینده آنان منوط به حضور در لیست‌هاست- در این کارزار بیکار نشسته‌اند و با روابط و رزومه‌هایی که از خود ارائه داده‌اند هرکدام به لیست و یا ائتلافی وصل شده‌اند تا آن‌ها هم بتوانند هرچند با توجه به سیاسی بودن استان قم و اقبال به لیست‌های معروف امیدی داشته باشند.

تاکنون لیست‌های زیادی در کنار لیست شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم شامل لیست اصلاح‌طلبان، جهادگران، متخصصین، خادمین شهر کریمه، جمعیت اصولگرایان معتدل، لیست مسجدی‌ها و غیره در فضاهای مجازی در حال دست‌به‌دست شدن است.

در این شرایط و با انشقاق‌هایی که پیش‌آمده باید منتظر ماند تا در روزهای آینده شاهد اتفاقات زیادی ازجمله تخریب، تهدید، جدا شدن‌ها ،لیست دادن‌های مجزا و غیره بود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار