برای اولین بار در کشور؛
سیستم آدرس دهی مشترک (G-NAF) در قم با حضور مدیرعامل پست کشور در جلسه شورای اداری این استان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۴۲۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 09 May 2017
به گزارش تابناک قم، سیستم آدرس دهی مشترک (G-NAF) برای اولین بار در کشور در جلسه شورای اداری با حضور مسئولان استان قم، مدیر عامل شرکت پست کشور و مدیر مرکز فناوری نهاد ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.

سیستم G-NAF یک سیستم آدرس دهی است که برای هر مکان یک کد مشخص در نظر گرفته و آدرس‌های استاندارد را در یک شهر تعریف می‌کند.

مدیرعامل شرکت پست ایران در این مراسم ضمن تقدیر از استاندار قم برای همکاری در مسیر راه‌اندازی این سیستم در قم ابراز داشت: چند شهر کشور برای راه‌اندازی این سیستم و پایلوت شدن در این مسیر تلاش می‌کردند اما قم به دلیل همکاری خوبی که داشت، زودتر از دیگر شهرها به نتیجه رسید.

حسین مهری با اشاره به اهمیت توسعه دولت الکترونیک اظهار کرد: اگر بتوانیم هویت مکان، افراد و پول را روشن کنیم و در زمینه این سه رکن ارتباطی ساماندهی اطلاعات داشته باشیم، می‌توانیم هزینه‌های دولت را کاهش داده و شفافیت مالی و سالم‌سازی سیستم اداری را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به امکان تجاری‌سازی اطلاعات افزود: ایجاد دولت الکترونیک می‌تواند به گردشگری هم رونق بخشیده و زائران شهر قم را برای گرفتن خدمات بهتر از شهر راهنمایی کند. همچنین ترافیک شهر با این سیستم سامان خواهد یافت.

قم به شهری هوشمند تبدیل شود

استاندار قم هم در این جلسه با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سیستم G-NAF در استان قم گفت: مسئله سیستم لجستیک که در پست راه‌اندازی شده موضوع بسیار مهم و کلیدی است و این موضوعات باید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا قم به سوی یک شهر هوشمند حرکت کند، افزود: این موضوع اقدامی در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری محسوب می‌شود.

رحمان بیرانوند، مدیرکل پست استان قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه شهر قم به عنوان پایلوت اجرای سیستم G-NAF انتخاب شده گفت: پنج شهر دیگر هم در این زمینه تلاش کردند که قمی‌ها زودتر به نتیجه رسیدند.

به گفته وی، شهرداری قم، شرکت برق، آبفا و مخابرات در  مسیر اجرای سیستم G-NAF با شرکت پست استان قم همکاری کرده‌اند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار