در حاشیه افتتاح تقاطع سه سطحه 15 خرداد صورت گرفت
مراسم افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای ۱۵ خرداد با حضور مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد. شهردار قم در حاشیه این افتتاح از مردم بابت تاخیر به وجود آمده در تکمیل این پروژه عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۴۲۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ 08 May 2017
به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن، معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح شهدای ۱۵ خرداد که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به روند پیگیری پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای ۱۵ خرداد اظهار داشت: زمانی که تیم جدید شهرداری قم کار را به دست گرفت، تقاطع غیر همسطح شهدای ۱۵ خرداد ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با اشاره به اینکه در مسیر این پروژه تملک معارضات و برنامه ریزی برای اجرای آن مشکلات بسیاری داشته گفت: جلسات متعددی با مجموعه پیمانکار در زمان امیر محتاج داشتیم و در نزدیک به یک سال و خورده‌ای که از این زمان گذشت با وجود همه پیگیری‌هایی که انجام شد حدود ۳۰ درصد پروژه انجام شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم ادامه داد: زمان پروژه آن‌قدر طولانی شده بود که طاقت همشهریان را برده بود و معارضات در این پروژه هم مزید بر علت بود.

وی افزود: در سطح مدیریت کلان استان چند جلسه داشتیم و در نهایت مقرر شد پروژه در مقطعی تحویل شهرداری شود.

به گفته قاری قرآن، در دی ماه سال گذشته پروژه تقاطع ۱۵ خرداد تحویل شهرداری و یک ماه بعد روگذر افتتاح شد و در کمتر از چهار ماه حدود ۳۰ درصد انجام شد.

وی اظهار داشت: زمانی که پروژه در دست قرارگاه قائم بود، نرخ انجام پروژه سه درصد در ماه بود و در ماه‌های آخر به هفت و نیم درصد در ماه رسید. اجرای این پروژه هر چند که دیر است اما امیدواریم مورد قبول همشهریان باشد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به بهره‌برداری از رمپ و لوپ انتهای تونل غدیر گفت: این پروژه بخشی از تونل غدیر را آزاد کرده و حرکت را تسریع می‌کند.

وی افزود: تقاطع مقداد و تکمیل ۱۵ خرداد موجب شد عمار یاسر از بن بست خارج شود و ضرورت داشت رمپ و لوپ‌های تونل غدیر هم تکمیل شود.

کلنگ‌زنی میدان ولیعصر(عج)

قاری قرآن با اشاره به کلنگ زنی میدان ولیعصر(عج) ادامه داد: یکی از پروژه‌های سال ۹۶ است که عملیات اجرایی آن بدون فاصله شروع خواهد شد.

فاز یک و دو بلوار آیت‌الله بروجردی، اتصال مرجعیت به پیامبر اعظم(ص)، میدان ولیعصر و اتصال به کریمی از جمله پروژه‌هایی است که به گفته وی در دستور کار شهرداری قرار دارد و رینگ سوم شهر را تکمیل خواهد کرد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به اینکه تقاطع شهدای مدافع حرم در دستور کار است و به زودی به بهره برداری می‌رسد اظهار کرد: امتداد خیابان جمهوری تا میدان امام حسین(ع) و در آینده توسعه امام حسین و اتصال به بزرگراه امام علی موجب یک رینگ کامل شهری در قم خواهد شد.

وی افزود: در سال ۹۶ برنامه مشخص و معین و ریتم منظمی برای پروژه‌ها خواهیم داشت و از آنجا که پروژه‌های نیمه کاره تقریباً به پایان رسیده تمرکز ما بر پروژه‌های جدید است.

عذرخواهی شهردار قم

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد نیز در حاشیه افتتاح تقاطع سه سطحه شهدای 15 خرداد، با اشاره به سیاست‌های شهرداری برای سال 96، افتتاح پروژه سه سطحه 15 خرداد را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ما باید بابت مشکلاتی که این‌گونه پروژه‌ها برای مردم ایجاد کرده از مردم عذرخواهی کنیم ولی خدا را شاکریم که بالاخره توانستیم این پروژه را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه قبل از افتتاح باید نورپردازی، فضای سبز و اقدامات جزئی در پروژه‌ها باید انجام شود تصریح کرد: در پروژه سه سطحه 15 خرداد بیش از 40 میلیارد تومان بابت تملکات قریب به 30 پلاک هزینه شده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: همچنین در این پروژه قریب به یک هکتار فضای سبز هم‌گون با اقلیم شهر قم اجرا شده که بسیار مطلوب شرایط فعلی قم خواهد بود.

وی به دیگر پروژه‌های شهری در قم اشاره کرد و گفت: آسفالت معابر یکی دیگر از پروژه‌ها و اقدامات ویژه‌ شهرداری در شهر قم است که برنامه داریم امسال قریب به 300 هزار تن آسفالت در شهر توزیع کنیم.

شهردار قم با بیان اینکه چند تقاطع غیرهمسطح دیگر نیز در برنامه داریم بیان کرد: همچنان پس از دو کلنگ‌زنی انجام شده 9 کلنگ‌زنی دیگر در برنامه امسال داریم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
شهرداری باید از پل ورودی پردیسان شرم داشته باشه که 13 ساله نتونستن درست کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار