رئیس پلیس آگاهی استان قم عنوان کرد
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک کلاهبردار تحت تعقیب و کشف ۳۰ فقره کلاهبرداری در قم خبر داد. این فرد در سال 1395 به اتهام ارتکاب کلاهبرداری توسط پلیس آگاهی شهرستان اردبیل دستگیر اما پس از چند روز با گذاشتن وثیقه آزاد و دیگر مراجعت نداشته است.
کد خبر: ۴۱۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 07 May 2017
به گزارش تابناک قم، سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی طرح چندین شکایت در پلیس آگاهی استان قم مبنی بر سرقت طلا و جواهرات از زنان سالخورده و بی‌سواد با شگرد پرداخت اسکناس‌های فاقد ارزش و روبل روسی با توجه به حساسیت موضوع، پرونده در دستور کار اکیپ ویژه‌ای از کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با تجمیع اخبار و اطلاعات به‌دست‌آمده و همکاری شاکیان سرانجام متهمان شناسایی و تصاویر به‌دست‌آمده از سارقان توسط مالباختگان شناسایی شد.

وی ادامه داد: با توجه به سکونت متهمان دریکی از استان‌های همجوار، اکیپی با نیابت قضائی اعزام و مشخص شد یکی از اعضای باند جهت ارتکاب سرقت به استان قم مراجعه و در مسافرخانه‌ای در اطراف حرم مطهر ساکن شده است که پس از شناسایی محل اختفاء، نامبرده 35 ساله دارای ده فقره سابقه کیفری در یک عملیات ضربتی به همراه همدستش 41 ساله دارای چهار فقره سابقه کیفری دستگیر و یک دستگاه خودرو پژو از متهمان توقیف و در ادامه طی بازرسی از خودرو متهمان مقادیر زیادی اسکناس خارجی روبل روسی کشف شد.

کرمی گفت: با توجه به متواری بودن متهم اصلی پرونده اقدامات گسترده‌ای جهت دستگیری نامبرده انجام و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم فراری در سال 1395 به اتهام ارتکاب کلاهبرداری توسط پلیس آگاهی شهرستان اردبیل دستگیر اما پس از چند روز با گذاشتن وثیقه آزاد و دیگر مراجعت نداشته است.

وی افزود: در ادامه پس از اطلاع از دستگیری وی توسط مأموران شهرستان آستارا بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی، مأموران به شهرستان مذکور اعزام و نامبرده را به قم منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: وی در تحقیقات فنی سرانجام به بیش از 30 فقره کلاهبرداری از طریق روبل‌های تقلبی روس اعتراف که نهایتاً پرونده تکمیل‌شده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال و متهم روانه زندان شد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار