حجت‌الاسلام رئیسی در جمع هزاران نفر از مردم قم:
اگر نگاه به مردم اصلاح نشود کشور با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد، مردم باید نقش نخست را در کشور داشته باشند و همه مردم را باور کنند و بدانند که هیچ قفلی بدون کلید حضور مردم باز نخواهد شد.
کد خبر: ۴۱۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ 07 May 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن تبریک ایام باسعادت ولادت امام عصر(عج) اظهار داشت: این ایام را به طلاب، بسیجیان، زنان و همه فرهیختگان تبریک عرض می‌کنم، خداوند متعال به برکت این مولود بابرکت، عنایات خود را به این امت اسلامی نازل فرماید.

وی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم گفت: شهر قم حرم عصمت و طهارت و حوزه علمیه قم سرمایه بزرگ جهان اسلام و بشریت است، علما و مراجع عظام تقلید قم را ملجأ و پناهگاه جویندگان علم و دانش و معرفت تبدیل کرده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه قم پایتخت معارف اسلامی و پایگاه نشر معارف دینی و فکر و اندیشه ناب اسلامی است، گفت: بیان انتشار اندیشه‌های نجات انسان و زندگی توأم باسعادت در دنیا و آخرت برای انسان قاصر است، امروز  قم نقطه امید برای دغدغه‌مندان کشور و برای همه‌کسانی که می‌خواهند زندگی با  دغدغه‌های دینی  داشته باشند یک ملجأ است.

وی ادامه داد: اگر امروز امنیت، افتخار و اقتدار در جهان داریم و هیچ قراردادی بدون ایران رقم نمی خورد به دلیل قدرت ایران است. دور شدن سایه جنگ از ایران به دلیل همین مولفه قدرت است.

رییسی اضافه کرد: بزرگترین مولفه قدرت در ایران حضور بابصیرت و انقلابی مردم در صحنه است.

قفلی بدون حضور مردم باز نخواهد شد

رییسی تصریح کرد: باید نقش مردم در گره گشایی امور را اولین نقش ببینیم. قفلی بدون حضور مردم باز نخواهد شد. باید نگاه به منابع و ثروت کشور را اصلاح کنیم. کشور ما ثروتمند و دارای منابع ارزشمند است.

وی ادامه داد: اگر به این منبع خدادادی و نیروی انسانی کارامد توجه نشود و رفع مشکل را در افزایش بودجه ببینیم، به مشکل برمی خوریم.

رییسی تاکید کرد: اگر رفع مشکلات را در نگاه به بیگانه ببینیم، خطاست. آنها هیچ گاه مشکل کسی را حل نکرده اند که ما دومین آن باشیم. بیگانه برای کدام ملت دلسوزی کرده که دلسوخته ما شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آیا حق است با وجود شهدا و ایثارگران و جانبازان بعد از سی و هشت سال فقر و محرومیت داشته باشیم. مشکلات بیکاری، جوان ما را خجالت زده کرده است. حتی پدر جوان هم با تعطیلی کارخانه ها خجالت زده به خانه بر می گردد.

وی با طرح این سوال که مگر مردم مولفه قدرت نیستند، گفت: اگر مردم به نظام تردید کردند، پایگاه قدرت ملی را سست نکرده ایم؟ مهم ترین مولفه قدرت کشور مردم هستند و ما مانند برخی کشورها تنها ثروت و منابع دیگر را نمی بینیم.

باید فاصله طبقاتی به حداقل برسد

رییسی ادامه داد: چرا در سال اول دولت، مسکن مهر مردم محروم که به آن امید بسته بودند را تحویل ندادید؟ هفده هزار کارخانه و واحد تولیدی تعطیل شده است؟ چرا نیمی از ظرفیت اقتصاد تعطیل است؟

نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه باید فاصله طبقاتی به حداقل برسد، گفت: امروز عده ای حق بیت المال را می خورند و فرار مالیاتی دارند. یقه سفیدها میلیاردی می برند اما به یک کوله بر چسبیده اند. کانتینر کانتینر می آورند اما مالیات نمی دهند و در مقابل مردم می بینند که عده ای حقوق نجومی می گیرند.

رییسی تصریح کرد: فساد در کشور فرا جناحی شده و به یک جناح خاص ارتباط ندارد. اولین مدعی فساد باید رئیس دولت و مدیران او باشند. وزرا باید به حدی روحیه ضد فساد داشته باشند که کسی جرئت فساد نکند.

هیچ نگاهی به بیگانه نخواهیم داشت

وی درباره حقوق شهروندی اظهار کرد: ما کمبود نوشتن حقوق شهروندی نداریم. حق شهروندی، رفع محرومیت و بیکاری جوانان است. حق شهروندی و رونمایی از سند حق مردم نیست. مردم حقشان را می خواهند.

رییسی درباره برجام گفت: برجام چکی است که نقد نشده است. شما می خواهید آن را نقد کنیم؟ ما به کمک مردم چک برجام را نقد خواهیم کرد و هیچ نگاهی به بیگانه نخواهیم داشت.

نامزد انتخابات گفت: فکر نکنید که با تخریب و تهمت و افترا و رقیب هراسی صحنه را خالی می کنیم. دولت مستقر برای دور دوم دو راه دارد که مردم به او رای دهد. بگوید که چه کار انجام داده و راه دوم رقیب هراسی است. می خواهند مردم را از رقیب بترسانند. ما برنامه مدون داریم و امده ایم فساد را ریشه کن کنیم. هم می دانیم، هم می خواهیم و هم می توانیم.

وی ادامه داد: در برجام اقداماتی را انجام دادند. یک دولت قوی و مطمئن باید چک نقد نشده برجام را نقد کند. با عنایت خداوند و حمایت ملت نه تنها چک برجام را برای ملت نقد می کنیم بلکه اجازه نگاه طمع آلود هیچ کسی را به منافع ملت نمی دهیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار