رئیس مرکز اورژانس 115 قم اعلام کرد:
حوادث یک هفته گذشته در این استان 556 مصدوم برجا گذاشت که 257 تن به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و 229 تن نیز برای تکمیل مراحل درمان به مراکز درمانی منتقل شدند. 331 تن از مصدومان معادل 59 درصد این حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.
کد خبر: ۴۱۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴ 07 May 2017
به گزارش تابناک قم محمد رضا حسنی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم، با اعلام این مطلب افزود: تصادف 2 دستگاه سواری که ساعت 14:54، 15 اردیبهشت ماه جاری در بلوار امام علی(ع) مقابل بوستان جوان رخ داد، هشت مصدوم به جا گذاشت.

وی اضافه کرد: پنج تن از مصدومان به بیمارستان منتقل شدند و سه تن دیگر در محل حادثه درمان سرپایی شدند.

وی بیان کرد: در برخورد یک دستگاه لیفان با جدول که در بلوار شهید بهشتی رخ داد، پنج تن مصدوم شدند.

به گفته حسنی، این حادثه 9 اردیبهشت ماه جاری ساعت 09:25 اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: همچنین در حادثه برخورد یک دستگاه مینی بوس با گاردریل نیز که ساعت 00:48 نهم اردیبهشت ماه جاری در کمربندی امامزاده جمال به سمت 72 تن رخ داد، هفت تن مجروح شدند.

وی در ادامه به عملکرد اورژانس 115 قم در یک هفته گذشته اشاره و بیان کرد: از 9 تا 16 اردیبهشت ماه جاری 9 هزار و 72 تماس با مرکز اورژانس 115 قم برقرار شده بوده منجر به انجام یک هزار و 641 ماموریت شده که یک هزار و 428 ماموریت شهری و 213 ماموریت نیز جاده ای بوده است.

رئیس مرکز اورژانس 115 قم افزود: در این مدت 500 تصادف منجر به جرح با 556 مصدوم در استان رخ داده که خوشبختانه فوتی نداشته است.

به گفته وی، 302 مورد از ماموریت ها معادل 60 درصد و 331 تن از مصدومان معادل 59 درصد این حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت تماس با شماره 115، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه نمایید.

حسنی افزود: برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس 115 بر بالین بیمار، در اعلام آدرس محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنید.

وی تاکید کرد: در صحنه حادثه حتی المقدور مصدوم را جابجا نکنید، مگر در صورت وجود خطر جدی و تهدید کننده مثل انفجار یا سقوط.

وی ادامه داد: از ازدحام در محل حادثه خودداری کنید، از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری نمایید، مسیر خودروی امدادی را باز نگه دارید و تذکرات و دستورات تلفنی کارشناسان 115 را تا رسیدن تیم های اورژانس به دقت اجرا کنید.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار