مردم باید با چشم باز اطرافیان کاندیداها و حرف‌های آن‌ها را ملاحظه کنند و ببینند شعارهایی که داده می‌شود آیا به آن عمل خواهد شد یا نه و مردم ما به کاندیدای ریاست جمهوری که افراد کم ایمان و بی دین را سرکار می‌آورند رأی نخواهند داد.
کد خبر: ۴۱۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹ 06 May 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی قدس گفت: کاندیدای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری کسی است که مسئولیت را امانت بداند و با این بینش وارد عرصه رقابت شود.

وی افزود: خداوند در سوره نساء می فرماید ای مومنان امانات را به اهل خود برسانید که در این آیه منظور از امانت، تنها امانات مادی نیست بلکه مفهومی گسترده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: تعبیرات مختلفی از امانت مطرح شده است در بحث امانت یکی از موضوعات، مسئولیت ها می باشد بر این اساس مسئولیت ریاست جمهوری در کشور یک امانت است.

وی بیان کرد: نگاه ما به جایگاه ریاست جمهوری باید نگاه امانت باشد خداوند می فرماید امانت را به اهل آن بسپارید در شرایط فعلی باید دید چه کسانی امانت دار هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: افرادی امانت دار هستند که برای معیشت برنامه دارد و توان اجرای آن را نیز داشته باشند کاندیدایی که جانش مملو از تنفر از استکبار و ولایت مدار باشد امانت دار خواهد بود.

وی ادامه داد: مردم از دل مناظرات و نطق کاندیداها در روزهایی که گذشت و در آینده می توانند فرد اصلح و امانتدار را تشخیص دهند و خواهند دید که فردی که سخن می گوید مسئولیت را امانت می پندارد و یا آن را لقمه ای چرب می داند.

امام جمعه قم یادآور شد: رئیس جمهور آینده باید سه ویژگی مهم داشته باشد شامل برنامه ریزی برای حل مشکلات مردم، مقابله با کفار و ولایتمداری از جمله آن ها می باشد.

وی بیان کرد: کاندیدایی که مرتب از خودش تعریف می کند معلوم می شود اصلح نیست کاندیدایی که از باند خود سخن می گوید وقتی به کار بیاید هم باندی های خود را به کار می آورد.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: باید دید کاندیدای ریاست جمهوری چه تیمی را بر سر کار می آورد چرا که ریاست جمهوری یک فرد نیست و یک تیم است و مردم باید بدانند که چه کسانی را بر سر کار می آورد.

وی بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از چند ماه قبل مشغول مهندسی انتخابات هستند ولی به کوری دشمنان اسلامی مردم با بصیرت در روز 29 اردیبهشت جواب لازم را خواهند داد.

وی با تاکید براینکه انتخابات به عنوان تکلیف و وظیفه شرعی است،گفت: همچنین در ایام انتخابات مراقب باشیم انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها را تحت شعاع خود قرار ندهد و در این راستا افرادی باید انتخاب شوند که به عمران و معماری اسلامی شهر قم توجه دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ادامه به حادثه جان باختن تعدادی از معدنکاران در آزادشهر گلستان اشاره کرد و گفت: امید است مسئولان امر در خصوص رسیدگی به وضعیت این حادثه اهتمام لازم را داشته باشند و در رابطه با ایمن‌سازی معادن اقداماتی صورت گیرد.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امام زمان(ع) امید انبیاء و ائمه(ع) است چراکه ایشان منتقم خون سیدالشهدا(ع) است، در بیش از 2 هزار روایت از امامان ما درباره امام عصر(عج) واردشده است.

خطیب جمعه قم افزود: سابقاً شاهد برگزاری جشن‌های فوق‌العاده مردمی و باشکوه در کوی و برزن بودیم و والدین باید در برپایی این جشن‌ها فرزندان خود را برای احیای میلاد مردمی حضرت ولی‌عصر(عج) تشویق کنند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
اینهمه حاشیه رفتن لازم نیست .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار