کد خبر: ۴۱۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۵ 27 April 2017
اهدای جایزه بازیکن سال 2016 آسیا به اصغر حسن‌زاده ستاره قمی تیم ملی فوتسال ایران و کاپیتان تیم ملی بهانه‌ای برای پرداختن به همه ویژگی‌های منحصر به فرد شماره 7 تیم ملی است. 

مرد تکرار نشدنی فوتسال قم اکنون سال‌هاست که با ثبات خاصی می‌درخشد و برخلاف بسیاری از ورزشکاران، بالا و پایین و اوج و فرود ندارد. وی چه در دورانی که بازیکن تیم فوتسال صبای قم بود و چه در زمانی که به لیگ فوتسال روسیه رفت، همیشه قابل اتکاترین مهره تیمش بوده است. برگ برنده همیشه برای مربیان خوشبختی که بازیکنی به نام علی‌اصغر حسن‌زاده را در تیم خود داشته‌اند. وی همیشه همان قدر محبوب بوده که در برنامه تلویزیونی 90 روبه‌روی عادل فردوسی‌پور قرار گرفت، خندید و با عادل از فرفری بودن موهایش حرف زد!

هنوز برای بسیاری از پیشکسوتان فوتبال قم تصور این که پسر بچه تند و تیز فوتبالیست شهر که در ورزشگاه غروی سابق و تختی کنونی، هنرنمایی می‌کرد و نوید تولد یک ستاره در دنیای فوتبال را می‌داد امروز بهترین فوتسالیست قاره کهن باشد. شاید حسن زاده با تغییر مسیر از فوتبال به فوتسال، بهترین تصمیم عمرش را گرفته باشد. تصمیمی که خیلی‌ها نگرفتند و حاصل وفاداری آن‌ها به فوتبال سوختن و محو شدن بود.

برای اصغر حسن‌زاده، سال ۲۰۱۶ و البته آغاز سال ۲۰۱۷ رؤیایی‌ترین مقطع زمانی ممکن بود. چه کسی را سراغ دارید که در یک سال این همه افتخار درو کرده باشد؟

قهرمانی در مسابقه‌های فوتسال قهرمانی آسیا در ازبکستان همراه با تیم ملی و کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقه‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان بهترین شروع ممکن در سال 95 برای وی بود. کسب عنوان بی‌نظیر سومی جام جهانی فوتسال در کلمبیا همراه با تیم ملی برگ زرین دیگری بر افتخارهای وی شد و خاطره‌های شماره 7 را از حذف در دور گذشته جام جهانی از ذهن او زدود. 

کسب عنوان بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۱۶ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اصغر حسن‌زاده موفقیتی تکراری بود. پس از این که وی در سال 2014 این عنوان را به دست آورد، کاملاً شایستگی آن را داشت که بیش از یک بار، بازیکن سال آسیا شود. البته یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر فوتسال ایران این بار همراه با گیتی‌پسند اصفهان آن هم در شرایطی که تصور قهرمانی گیتی‌پسند بدون شماره ۷ تیم ملی، کاملاً واهی به نظر می‌رسد، مجموعه افتخارات اصغر حسن زاده در سال 95 را کامل کرد.

اصغر حسن‌زاده با وجود سال‌ها خدمت به تیم ملی فوتسال، هنوز آن قدر سرحال و قبراق به نظر می‌رسد که محمد ناظم الشریعه برای دوره بعدی جام ملت‌های آسیا و البته جام جهانی فوتسال روی وی حساب کند. بدون تردید، حسن‌زاده در برنامه جوان‌گرایی ناظم الشریعه پس از جام جهانی کلمبیا، یکی از مهره‌هایی است که تیم جوان شده ایران را رهبری می‌کند و تکامل می‌بخشد. 

آیا فوتسال قم یا حتی فوتسال ایران، هرگز ستاره‌ای در قامت حسن زاده به خود خواهد دید؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار