رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: ۲۸۶ مدرسه در استان قم در اجرای طرح مروج سلامت به‌صورت پرشور و مستمر، همکاری و مشارکت می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 23 April 2017
به گزارش تابناک قم، محمد احمدی با اشاره به مراحل طرح مروج سلامت اظهار داشت: طرح مروج سلامت با حضور مربیان بهداشت مدارس، باهدف ترویج فرهنگ سلامتی در 8 مرحلهٔ برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط مدارس، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت‌های بدنی، ارتقاء سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای، همچنین مشارکت والدین در ارتقاء سلامت در مدارس انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: باوجود 81 مربی رسمی بهداشت در مدارس سطح استان که هر مربی به‌طور میانگین آموزش 750 نفر از دانش‌آموزان را بر‌عهده‌ دارند، با کمبود مربی بهداشت مواجه هستیم،که در حال حاضر این کمبود مربی درخواست داده‌شده و در حال پیگیری است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان قم از اجرای طرح محیط یار در مدارس قم برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل محیط‌زیست استان، در قالب مرحله سلامت محیط مدارس در طرح مروج سلامت، آموزش‌های زیست‌محیطی به معلمان و دانش آموزان ارائه می‌شود، تا بتوان از ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش برای ترویج فرهنگ زیست‌محیطی استفاده کرد.

احمدی  با اشاره به اجرای طرح محیط یار در میان دانش آموزان قمی افزود: در طرح محیط یار که در 286 مدرسه در قم اجرا می‌شود، ضمن احیای فضای سبز مدارس، دانش آموزان با مسئولیت‌هایی که در برابر محیط‌زیست خوددارند، همچنین بهینه‌سازی انرژی (آب ،برق ،گاز) و روش‌های جمع‌آوری پسماند و غیره نیز بیشتر آشنا می‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار