معاون شهرداری قم مطرح کرد
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۱۵۰ هکتار پارک‌سوار در اطراف مسجد جمکران وجود دارد، که بهتر است قسمتی از این زمین‌ها به‌طور دائم به این منظور اختصاص یابد.
کد خبر: ۴۱۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰ 23 April 2017
به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرداری برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ایام نیمه شعبان در دستور کار داشته است، اظهار داشت: نکته‌های مهمی در مقوله خدمت‌رسانی وجود دارد که می‌تواند سطح خدمات را ارتقا دهد، بدین منظور 8 ستاد اجرایی در مناطق اطراف جمکران مستقر‌شده و برنامه‌های خاصی را برعهده دارند.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در اطراف مسجد جمکران وجود دارد، افزود: 150 هکتار پارک‌سوار در این مکان وجود دارد، که هرساله به‌صورت موقت به این منظور انتخاب می‌شوند، بنابراین با توجه به افزایش میزان ساخت‌وساز، بهتر است بنابراین بهتر است قسمتی از این زمین‌ها به‌طور دائم به این منظور اختصاص یابد.

سامع با تأکید براینکه پارک‌سوارهای نزدیک جمکران از اهمیت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: کف این پارک‌سوارها ازنظر بهداشتی نیز مناسب نیست و بهتراست کف سازی در آن‌ها صورت بگیرد، همچنین روشنایی پارکینگ‌ها نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جداسازی بلوار پیامبر اعظم در بخش قم از قم رود در سال گذشته، افزود: این اقدام در سال گذشته سبب تسهیل در رفت‌وآمد و زیبایی شد که ترافیک کمتری را در این ایام به ارمغان آورد، بنابراین توصیه ما این است که این اقدام امسال نیز انجام پذیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید براینکه شماره‌گذاری و خدمات پارکینگ‌ها باید از سوی شهرداری با دقت صورت پذیرد، گفت: بحث مهم چینش پارکینگ‌ها نیز باید موردتوجه واقع شود، پیشنهاد می‌دهیم که حدود 200 نفر خودرو و اتوبوس‌ها را از آخرین پارکینگ‌ها بچینند تا مباحث امنیتی بهتر نیز بهتر رعایت شود.

وی برپایی ایستگاه‌های صلواتی را مورداشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مجوزهای این ایستگاه‌ها باید تهیه‌شده و همه آن‌ها در یک نقطه متمرکز شوند، تا ترافیک کمتری ایجاد کنند، همچنین لازم است بحث امنیتی نیز در حوزه‌های مواد غذایی به‌خوبی انجام شود.

سامع بابیان اینکه پارسال بحث سد معبر در همه میدان‌ها وجود نداشته است، گفت: امیدواریم امسال نیز این اتفاق رخ ندهد و دست‌فروش‌ها نیز کنترل شوند، همچنین پروژه‌های شهری نیز بازگشایی شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

تنها نقشه‌های به‌روزشده شهرداری در اختیار مردم قرار گیرد

دبیر شورای ترافیک قم نیز در این  جلسه با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای نیمه شعبان در جلسه‌ای در حضور معاون استاندار صورت گرفته است، اظهار داشت: مراسمات از شب چهاردهم شروع می‌شود و بیشترین ترافیک را در شب نیمه شعبان مشاهده می‌شود، بنابراین برنامه‌ریزی‌های فشرده برای شب چهارشنبه و جمعه است که امیدواریم به‌خوبی مدیریت شود.

وحید مقدم بابیان اینکه پروژه کمربندی و 15 خرداد به تسهیل در ترافیک کمک می‌کند، افزود: زیرگذر انسجام و میدان مرجیعت به سمت شهرک قدس نیز با همکاری شهرداری می‌تواند به سهولت در رفت آمد کمک کند.

وی  با اشاره به‌ضرورت افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها از سوی شهرداری، عنوان کرد: 730 هزار متر ظرفیت پارکینگ‌ وجود دارد، که پاک‌سازی، خط سازی و غیره در این پارکینگ‌ها انجام‌شده و اجرای طرح ترافیک نیز با کمک شهرداری انجام می‌شود.

دبیر شورای ترافیک قم با تأکید براینکه ایستگاه‌های صلواتی بهتر است در اطراف جمکران و با صدور مجوز برپا شود، ادامه داد: موضوع ایستگاه‌های صلواتی هرساله سبب ایجاد ترافیک در قم می‌شود، بنابراین باید موردتوجه قرار گیرد، درصورتی‌که اگر به این موضوع توجه شود، ترافیک روان‌تر شده و محدودیت کمتری برای مردم و مسافران ایجاد می‌شود.

مقدم با اشاره به اینکه نقشه توزیع‌شده از سوی نهادها به زائران باید به‌روز باشد، گفت: برخی نقشه‌ها قدیمی است که مسافران را با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین امیدواریم تنها نقشه به‌روز شده شهرداری تکثیر یابد و در اختیار مردم قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار