معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم، گفت: همایش ملی بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در حوزه مرکزی ۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲ 23 April 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید محمد جواد وزیری‌فرد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه قم برگزار شد، در خصوص برگزاری همایش ملی بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در حوزه مرکزی ایران، اظهار داشت: استقابل خوبی از این همایش شده است که امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوان این بحران را حل نمود.

وی با بیان اینکه این همایش در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود، گفت: در صورتی این همایش مفید واقع  می‌شود که بتواند دورنمایی از  کار علمی و پژوهشی را در این خصوص ارائه دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم، با بیان اینکه باید در این فعالیت‌ها به این که چرا از نعمت‌های الهی نمی‌توانیم به خوبی بهره‌برداری کنیم و آن را بحران می‌دانیم پرداخته شود، افزود: امیدواریم مقالات ارائه شده به همایش بتواند مؤثر واقع شود.

ارسال ۶۰ مقاله به همایش

دبیر علمی همایش بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در حوزه مرکزی نیز در این جلسه گفت: کمیته علمی این همایش از اساتید برجسته دانشگاه‌های قم، تهران، یزد، اصفهان و تبریز تشکیل شده است.

محمود نصرالله زاده با بیان اینکه ۶۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، تصریح کرد: از ۳۰ مقاله پذیرفته شده ۵ مقاله به عنوان برگزیده انتخاب شده است که این مقالات در سیویلیکا به چاپ می‌رسد.

وی عنوان کرد: تا کنون دو جلسه علمی با سازمان زمین شناسی و مؤسسه جغرافیای دانشگاه تهران در راستای همیاش برگزار شده است.

رئیس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه قم همچنین از برگزاری سه کارگاه در طول برگزاری این همایش خبر داد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار