در بیش از هفت هزار هکتار مزارع قم
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم از اجرای طرح مبارزه با سن غلات در 7 هزار و 62 هکتار از مزارع قم تا اواخر فروردین ماه خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۴ 23 April 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم، ابوالفضل پویافر با اشاره به اینکه طرح مبارزه با سن گندم از هشتم فروردین‌ماه سال جاری در این استان آغازشده است گفت: هر سال این طرح در اسفندماه آغاز می‌شد که امسال به خاطر سردی هوا با تاخیر 20 روزه از بخش جعفرآباد قم با همکاری کشاورزان قمی آغاز شد.

وی افزود: در این طرح با بررسی وضعیت گندم و جو و تشخیص سن، زمان سم‌پاشی به کشاورزان اعلام می‌شود تا مزارع از این آفت در امان باشند.

 وی با اشاره به ‌پیش‌بینی مبارزه با سن در 25 هزار هکتار گفت: این طرح تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد و حدود 14 هزار هکتار مبارزه با سن مادری و مابقی سن پوره انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: بیش از 30 نفر از نیروها و کارشناسان جهاد کشاورزی در قالب اکیپ‌های مبارزه و شبکه‌های مراقبت در مزارع و در تمام مناطق مختلف استان در مزارع غلات حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سن غلات خسارت قابل‌توجهی وارد می‌کند بیان کرد: سن به گندم و جو در مرحله مادر خسارت کمی و کاهش عملکرد و در مرحله پوره خسارت به‌صورت کمی و کیفی وارد می‌کند به‌گونه‌ای که دانه‌های گندم پروتئین خویش و خاصیت نانوایی را از دست می‌دهند.

پویافر بیان کرد: 65 هزار هکتار سطح زیر کشت در استان قم وجود دارد که از این میزان 20 هزار باغ و 45 هزار زمین زراعی است ضمن اینکه 30 هزار هکتار از زمین زراعی مربوط به گندم و جو است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار