خطیب جمعه قم:
امروز برخی از کاندیداها که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدند به نظر این شورا تمکین کردند و این مسئله برای جامعه ما خیلی لذت بخش است. متاسفانه شاهدیم در ایام برگزاری انتخابات بی اخلاقی و بد اخلاقی در جامعه رواج می‌یابد.
کد خبر: ۴۱۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳ 22 April 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، انتخابات را مظهر آبروی نظام دانست و گفت: امیدواریم در روز 29 اردیبهشت ما شاهد حضورگسترده و خیره کننده مردم در پای صندوق‏های رای باشند وانتخاب درستی انجام شد تا در چهار سال آینده بتوانیم شرایط بسیار بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: انتخابات مظهر اراده ملی و مظهر حماسه سیاسی و مردمسالاری دینی است؛ انتخابات ظهور قدرت ملی ما است.

امام جمعه قم افزود: مسئولان باید انتخاباتی را برگزار کنند که در تراز نظام اسلامی باشد؛ انتخابات ما باید آزاد، سالم، امن، با نشاط، پرشور، پرحضور، رقابتی و قانون مند باشد؛ زیرا انتخابات موجب حیات مجدد جامعه، گردش نخبگان، متجلی شدن نقش مردم در کنار اسلامیت نظام، آشنایی مردم با مسایل واقعی کشور است.

وی بیان کرد: قانون مداری مهمترین عنصری است که در عرصه انتخابات باید مورد توجه باشد؛ این اصل، به عنوان یک اصل اساسی مطرح است که همگان باید در این زمینه خود را مکلف بدانند؛ یکی از مسایل مثبتی که رخ داد آن است که امروز برخی از افرادی که احراز صلاحیت نشدند ؛ اعلام کردند که در مقابل نظر شورای نگهبان تمکین می‎کنیم که این کار تایید قانون و شورای نگهبان و بر اساس منابع ملی صورت گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از نقص قانون انتخابات بخصوص در زمینه ثبت نام نامزدها بیان کرد: نباید فراموش کرد که سیل عظیم ثبت نام کننده برای کشور یک نقص جدی بود؛ اینکه بیش از هزار نفر برای ثبت نام اقدام کند با چه معیاری انجام شده است؟ اینکه یک بچه برای ثبت نام اقدام کند با چه معیاری انجام شده است؟ در شان نظام ما نیست که برخی افراد با این ادبیات در انتخابات حاضر شوند و به وجهه نظام ضربه وارد کنند.

وی رعایت اخلاق در جامعه دینی در زمان انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: متاسفانه در این گونه مواقع عده‏‎ای دست به بی اخلاقی و تخریب و تهمت و دروغ و... می زنند و این مسایل نرخ رایج می شود؛ آیا در هنگام انتخابات حرام الهی آزاد است؟ با معصیت نمی توان این برنامه را برگزار کرد؛ نباید به بهانه رسیدن به قدرت به بی اخلاقی دست زد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که مردم در این انتخابات باید به سوابق، تعهدات و مسئولیت پذیری، ولایت مدار بودن افراد، دغدغه مندی نسبت به زندگی مردم، پایبندی نسبت به خط اسلام و انقلاب، دلسوزی نسبت به نظام اسلامی توجه داشته باشند اظهارکرد: قطعا هرجا ضربه خوردیم به دلیل عدم رعایت این گونه موارد است و هرجا که پیشرفت کردیم به این دلیل است که این موارد رعایت شد.

وی با ذکر سالروز معجزه الهی در صحرای طبس و همچنین سالروز ایجاد انقلاب فرهنگی در کشور بیان کرد: امام راحل در روزگاری دستور انقلاب فرهنگی را داشتند که دانشگاه‎های ما به اتاق جنگ مبدل شده بودند؛ در این راستا تمام حوزویان و دانشگاهیان و مراکز آموزش و پرورش باید دست به دست هم بدهند که فضای کشور به فضای معنوی و اخلاقی مبدل شود.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: این دستور تاریخی از سوی امام راحل در روز دوم اردیبهشت ماه صادر شد؛ تفاوت سپاه پاسداران نسبت به سایر قوای نظامی در جهان این است که سپاه ما علاوه با ماهیت نظامی ماهیت مکتبی و معنوی دارد؛ امام راحل فرمودند که اگر سپاه نبود، کشور نبود و این جمله یک جمله تاریخی است؛ سپاه در دوران دفاع مقدس و امروز در ساختن کشور برگ های زرینی را به یادگار گذشته است.

وی در ادامه به فرارسیدن ایام عید مبعث اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در معرفی پیامبر اکرم(ص) از واژه منت گذاری بر مردم سخن می‎گوید و فرمودندکه ما بر مومنین منت گذاشتیم یعنی نعمتی بس عظیم به مومنان داده شده است؛ خداوند ایشان را به اسوه و الگوی تمام نما به مردم معرفی کردند؛ شرح حال زندگانی پیامبر اکرم(ص) باید مطالعه شود؛ در روزهای آینده سالروز رحلت حضرت ابوطالب که از مظلوم ترین شخصیت‎های تاریخ اسلام است می‎باشد زیرا کینه توزان به رغم این همه خدمت صادقانه ایشان برای پیشبرد اسلام به ایشان تهمت مسلمان نبودند زدند.

آیت‎الله حسینی بوشهری در ادامه به سالروز شهادت امام کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام تا 20سالگی نزد پدر بزرگوارشان بود و پس از ایشان به امامت رسید؛ امام صادق(ع) به فرزندان خود همیشه سفارش می کردند که سخنان امام کاظم(ع) را بشنوید و از ایشان تبعیت کنید؛ مدت امامت حضرت نیز 35 سال و در زمان 4 خلیفه عباسی بود که در 55 سالگی با زهر هارون به شهادت رسیدند؛ کلمات گهر بار حضرت، تعیین کننده مسیر حقیقی ما است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار