هشدار خطیب جمعه قم:
ملاک کمر بستن برای حل مشکلات مردم است، این ملاک‌ها را باید مهم شمرده و مردم در انتخاب خود لحاظ کنند، همچنین نباید فضای انتخابات به یک فضای نزاع و دوقطبی تبدیل شود.
کد خبر: ۴۰۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸ 08 April 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، عنوان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات مایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان است.

امام جمعه موقت قم افزود: در انتخابات باید به قانون و اخلاق توجه شود و هیچ یک از ارکان نظام نباید در انتخابات مورد تعرض قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: یکی از ملاک های مهم در انتخابات رفع مشکلات مردم است و این امر باید در الویت قرار بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: همچنین باید از دو قطبی شدن و نزاع در انتخابات پرهیز شود افرادی که در سال 88 و در جریان انتخابات آن را به نزاع تبدیل ساختند به نظام و کشور و خودشان خیانت کردند.

وی تاکید کرد: در این راستا باید طبق اخلاق و قانون حرکت کرد و از سوی دیگر شورای نگهبان، هیأت‌های نظارت و اجرایی نیز مورد احترام قرار گیرند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب گفت: رجب یک ملکوت و یک باطن نورانی دارد که با دستورات و همین ذکرها دست‌یافتنی است، باید ذکرهای آن دقت کرد، حقیقت ماه رجب استغفار و پناه بردن به خداوند متعال است.

وی با تأکید بر مغتنم شمردن ماه رجب گفت: امیدواریم خداوند دروازه‌های نور و هدایت را به روی همه ما بگشاید و همه ما از رجبیون باشیم.

امام‌جمعه قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صدر افزود: شهید صدر بنیان‌گذار نظریه‌های گوناگون اسلامی بود و ایشان قبل از 50 سالگی به شهادت رسید و قبل از این سن در تراز بزرگان قرار گرفت.

وی با اشاره به‌روز هنر اسلامی همزمان با شهادت شهید آوینی گفت: هنرهای نامشروع و مشروع دو مقوله هنر است، هنر متعهد باید در خدمت انسانیت و ارزش‌های اسلامی قرار گیرد، انقلاب اسلامی انقلاب شگرفی بود که بخشی از آن به‌وسیله هنر قابل عرضه است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به‌روز فناوری هسته‌ای گفت: جوانان ما تلاش کردند یک فناوری پیچیده این عصر را به دست بیاورند؛ تقاضایی که داریم که قصه برجام را کمیسیون ذیربط زیر نظر داشته باشند، نقصها را پاسخ دهند و این فناوری بزرگ را برای منافع کشور و اهداف صلح دوستانه حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط منطقه شرایطی است که جبهه انقلابی در حال پیشرفت است، اینکه بیش از یک سال مردم مظلوم یمن موردتهاجم قرارگرفته‌اند قابل‌تحمل برای وجدان بشریت نیست.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: برخلاف منطق حقوق بین‌الملل آمریکا دخالت بی‌جایی انجام داد و ترامپ وارد صحنه‌ای می‌شود که پیشینیان آن‌ها رفتند و سرشان به سنگ خورد، حمله غیرقانونی برای تقویت جبهه تروریست‌های منطقه است.

وی با اشاره به ایام البیض و ایام اعتکاف گفت: اینکه قریب بیش از یک‌میلیون جوان به اردوی معنوی می‌روند و جان خود را با اعتکاف می‌شویند تجربه‌ای ناب است، اما اعتکاف باید خالصانه باشد و مردمی بماند، کسانی هم‌فکر نکنند که اعتکاف گوشه‌گیری است بلکه یک عزلت کوتاه برای نورانی شدن است.

خطیب جمعه قم با اشاره به رویدادهای منطقه اظهار کرد: سران آمریکا در شعارهای انتخاباتی خود دروغ گفتند و می خواستند خود را از مهلکه ها نجات دهند در حالی که نمی توانند و هر روز در این منجلاب دروغ فرو می روند.

وی یادآور شد: آمریکا باید بدانند که جبهه مقاومت در برابر هجمه های آن ها ایستادگی می کنند و در حال پیشرفت هستند و به فضل خداوند در این میدان پیروز می شوند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: آمریکا بر خلاف منطق حقوق بشر دخالتی بیجا در سوریه انجام داد و ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که همان مسیر گذشتگان را در سیاست های خود می روند این حمله غیر قانونی به سوریه در جهت تقویت جبهه تروریست ها خواهد بود. 


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار