رئيس گروه ورزش قهرماني استان قم خبر داد
رئيس گروه ورزش قهرماني اداره كل ورزش و جوانان استان قم از قرار گرفتن ستاره كاراته قم در صدر برترين‌هاي كاراته دنيا در سال 2017 خبر داد.
کد خبر: ۴۰۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶ 08 April 2017
به گزارش تابناک قم، حمید نریمان اظهار کرد: ورزش قم به تمام قهرمانان خود در همه رشته‌های ورزشی افتخار می‌کند و یکی از این افتخار آفرینان که در چند سال اخیر همواره برای ورزش قم پیام آور شادی بوده امیر مهدی‌زاده است که در سال جدید میادین بسیار مهمی پیش‌روی وی برای تکرار موفقیت‌های گذشته است.

وی ادامه داد: مهدی‌زاده با کسب مدال‌های طلای دو دوره مسابقات جهانی سال‌های 2012 در پاریس فرانسه و 2014 در لینز اتریش، مدال برنز جهانی سال 2014 در برمن آلمان، مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره‌جنوبی و مدال طلای قهرمانی مردان آسیا در سال 2015 ستاره سال‌های اخیر کاراته قم به شمار می‌رود.

رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: مهدی‌زاده با کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای لیگ جهانی 2017 کاراته در فروردین ماه امسال نشان داد که برای مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا در سال 2017 نیز آمادگی بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: جدیدترین موفقیت مهدی‌زاده قرار گرفتن در صدر برترین‌های کاراته دنیا در رده‌بندی فدراسیون جهانی کاراته است که این نیز در نوع خود یک افتخار ارزشمند برای ورزش قم و خانواده بزرگ کاراته به شمار می‌رود و امیدوارم که همچنان روند موفقیت‌های مهدی‌زاده تا کسب سهمیه و مدال المپیک 2020 ادامه داشته باشد.

نریمان با اشاره به جدیدترین رده‌بندی کاراته‌کاهای برتر جهان از سوی فدراسیون جهانی این رشته، بیان کرد: پس از پایان سومین مرحله مسابقات سال 2017 لیگ جهانی کاراته این رده‌بندی اعلام شد و خوشبختانه خبر صدرنشینی امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته‌کاهای دنیا یک دستاورد دیگر برای ورزش قم بود.

وی اضافه کرد: در این وزن امیر مهدی‌زاده با کسب 525 امتیاز کسب شده از مسابقات مرحله سوم لیگ جهانی کاراته مجموعا با 3505 امتیاز به صدر رده‌بندی دنیا رفت و دیگر رقبای وی یعنی داگلاس بروس از کشور برزیل با 2778 امتیاز و صدرالدین سایماتوف از ازبکستان با کسب 2635 امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند.

رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم در پایان همچنین به ارتقاء رتبه دیگر چهره موفق کاراته قم در لیگ جهانی 2017 یعنی سعید علی‌پور اشاره و بیان کرد: علی‌پور با کسب مدال طلای وزن منهای 67 کیلوگرم لیگ جهانی در امارات و کسب 875 امتیاز این مدال، مجموعا با 883 امتیاز در رتبه بیست و هشتم جهان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار