لاریجانی در دیدار شهردار قم:
رها شدن طرح نیمه تمام مونوریل قم در انظار مردم وجهه خوبی برای مسئولان ندارد و باید هرچه سریع‌تر اقدامات نهایی و تصمیم‌گیری ویژه برای اتمام این پروژه صورت گیرد.
کد خبر: ۴۰۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰ 08 April 2017
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، با تأکید بر ضرورت تسریع در اتمام پروژه منوریل اظهار کرد: این پروژه در مقابل انظار مردم قرار دارد و باید هرچه سریع‌تر اقدامات نهایی و تصمیم‌گیری ویژه برای اتمام آنها صورت گیرد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات خوب عمرانی که در سال گذشته در قم رقم خورده است، با اشاره به برخی اشکالات مطرح شده در خصوص طرح جامع شهر قم افزود: با وزیر راه و شهرسازی در این خصوص صحبت شد تا پیگیری در مورد رفع مشکلات بلوار پیامبر اعظم(ص) و مسائلی که مطرح شده بشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سناریوهای مختلفی که در خصوص عبور قطار سریع‌السیر از قم وجود دارد بیان کرد: ما تأکید داریم راهکاری که به صلاح و به سود مردم قم است در خصوص عبور قطار سریع‌السیر به کار گرفته شود.

وی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در خصوص فرودگاه قم تصریح کرد: ما جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و ظرفیت‌های فرودگاه قم برای آقای آخوندی مطرح شد و وزیر قبول کرد که پیگیر حل مشکلات فرودگاه باشد و شهرداری نیز در این مورد اقدامات لازم را انجام دهد.

اجرای پروژه هاضم با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریالی در قم

شهردار قم نیز در این دیدار با اشاره به تهاتر بخش عمده بدهی‌های شهرداری قم در سال ۹۵ اظهار کرد: با حمایت نمایندگان مردم قم توانستیم بدهی‌های دولت به شهرداری را نیز تثبیت کنیم و امیدواری برای آینده به دست آوریم.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد به تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ و تصویب بودجه شهرداری در سال ۹۶ بر مبنای این برنامه اشاره کرد و گفت: این بودجه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب شورا شهر رسیده که علاوه بر آن ۵۰۰ میلیون یورو منابع فاینانس نیز به آن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۶ بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی پیش‌بینی شده است افزود: قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها تهاتر شده و امروز شرایط بهتری نسبت به گذشته برای حرکت رو به جلو داریم.

شهردار قم از کلنگ‌زنی ۱۰ مجموعه فرهنگی ورزشی و تفریحی در شهر خبر داد و گفت: هرکدام از این مجموعه‌های بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع زیربنا دارند.

سقائیان‌نژاد اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر و شهرک قدس را مورد توجه قرار داد و افزود: فاز اجرایی باغ پرندگان و آکواریوم نیز امسال آغاز می‌شود.

وی به وضعیت پروژه منوریل اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه نیز تا میدان مطهری به بهره‌برداری خواهیم رساند؛ البته در حال حاضر مشکلات حقوقی ایجاد شده که در حال رفع آن هستیم.

شهردار قم با بیان اینکه در سال ۹۵ بالغ بر ۳۳۰ هکتار فضای سبز در قم کاشته شد خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار اصله درخت غرس شد.

وی با اشاره به اقدامات زیست‌محیطی شهرداری خاطرنشان کرد: اجرای پروژه هاضم برای تبدیل پسماند به انرژی در دستور کار شهرداری است که قریب به ۲۵۰ میلیارد سرمایه‌گذاری در آن صورت خواهد گرفت.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر تصویب تشکیلات شهرداری گفت: پروژه‌هایی را برای امسال در دستور کار داریم که بتوانیم رشد و تحول را در شهر قم رقم بزنیم.

وی اقدامات نوروزی شهرداری را یادآور شد و افزود: سه بوستان به عنوان کمپ اصلی در نوروز مشخص شده بود و توانستیم مدیریت خوبی در چادر خواب شهر داشته باشیم.

شهردار قم با تأکید بر اینکه در حوزه آموزش شهروندی اقدامات مناسبی صورت گرفته است گفت: در صدد توسعه اخلاق‌مداری در شهر هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت تعریف مدیریت واحد در حوزه بافت‌های فرسوده بیان کرد: بافت‌های فرسوده متولی مشخصی ندارد و اگر این اتفاق بیفتد می‌توان اقدامات ویژه در این بافت‌ها رقم زد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار