رئیس اداره پیش‌ بینی و تحقیقات هواشناسی قم خبر داد
رئیس اداره پیش ‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 144 میلی متر بارش در شهر قم ثبت شده است.
کد خبر: ۴۰۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۳ 05 April 2017
به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی با اشاره به‌ پیش‌بینی وضعیت آب‌ و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد:  امروز آب و هوای قم ابری به تدریج با کاهش ابر و از بعد از ظهر همراه با وزش باد نسبتا شدید است. 

وی ادامه داد: فردا آب و هوای استان قم صاف تا کمی ابری، گاهش با وزش باد همراه با مه صبحگاهی خواهد بود، در روز پنج شنبه هم آب و هوای استان صاف تا کمی قسمتی ابری در برخی از ساعات با وزش باد و در اواخر وقت همراه با افزایش ابر پیش بینی می‌شود. 

رئیس اداره پیش ‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم افزود: امروز جهت وزش باد در استان شمال غربی و با حداکثر سرعتی بین 45 تا 60 کیلومتر بر ساعت است، اما فردا حداکثر سرعت وزش باد در قم به حدود 15 تا 30 کیلومتر بر ساعت با جهت شرقی می‌رسد.

قاضی با اشاره به وضعیت وزش باد در استان قم طی روزهای آتی اظهار کرد: در روز پنج شنبه جهت وزش باد در استان شرقی است و در آن روز حداکثر سرعت وزش باد در قم بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. 

وی ادامه داد: امروز حداقل و حداکثر دما در شهر قم چهار درجه و 13 درجه است، اما فردا بیشترین و کمترین دما در این شهر به 16 درجه و سه درجه می‌رسد، در روز پنج شنبه هم حداقل و حداکثر دما در شهر قم 6 درجه و 17 درجه خواهد بود. 

رئیس اداره پیش ‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم افزود: در 24 ساعت اخیر سردترین نقطه استان منطقه دستجرد با صفر درجه بود و بیشترین دما هم در استان قم در این مدت در منطقه جمکران با 13 درجه ثبت شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 144 میلی متر در شهر قم بارش داشتیم، این عدد در سال گذشته 106 میلی متر بود، میانگین طولانی مدت بارش در شهر قم در مدت مشابه هم 128 میلی متر است. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار