فرماندار قم نسبت به تبلیغات انتخاباتی زودهنگام برخی کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا در فضای مجازی هشدار داد و گفت:با هماهنگی های ایجاد شده با دادستان و هیات نظارت، با کسانی که به صورت زودهنگام در فضای مجازی تبلیغ و یا دیگران را تخریب می کنند، برخوردهای قانونی لازم صورت می گیرد.
کد خبر: ۴۰۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 04 April 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سیار خاطرنشان کرد: متاسفانه در فضای مجازی شاهد تبلیغات زودهنگام تعدادی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و یا حامیان آنها هستیم، گاهی نیز با سوء تبلیغات، اقدام به تخریب دیگران می کنند.

وی ادامه داد: در این راستا فضای مجازی به صورت دقیق رصد و اطلاعات لازم را جمع آوری و مستند سازی خواهد شد تا در مورد افرادی که اقدام به تبلیغات زودهنگام و یا در مواردی به تخریب دیگران دست می زنند، مطابق قانون برخورد شود.

فرماندار قم همچنین از شهروندان خواست که نسبت به تبلیغات زودهنگام کاندیداها و یا تخریب دیگران در فضای مجازی حساسیت داشته باشند و در صورت مشاهده موارد تخلف از طریق تماس با فرمانداری و هیات نظارت، اطلاع رسانی کنند.

سیار گفت: شهروندان باید رفتار کسانی که می خواهند مدیریت شهر را برعهده داشته باشند را را زیر نظر داشته باشند و بدانند منطقی ترین و اصلی ترین چیزی که باید توسط این افراد در نظر گرفته شود، رعایت قانون است.

فرماندار قم همچنین گفت: در مجموع 689 تن برای شهر قم و شهرهای تابع و 894 تن نیز برای شوراهای روستاها در بخش های کهک، مرکزی، جعفرآباد، سلفچگان و خلجستان ثبت نام کردند.

سیار افزود: از مجموعه افرادی که برای شهر قم و تابع (894تن) ثبت نام کردند 602 تن از خود شهر قم نامزد شدند که 77 نفر آنها خانم و525نفر را آقایان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: از نظر سوابق تحصیلی نیز چهار تن تنها سواد خواندن و نوشتن دارند،هفت تن دیپلم، 14 تن فوق دیپلم ، 354 تن لیسانس،240تن فوق لیسانس و 29تن دکترا و 41 تن نیز تحصیلات حوزوی دارند.

وی گفت: از نظر ترکیب سنی نیز 83 تن زیر 30 سال، 145 تن بین 30 تا 35، 124تن بین 36 تا 40سال، 130 تن بین41 تا 45، 95 تن نیز بین 46 تا 50، 62تن بین51 تا 55سال، 32 تن بین56 تا 60، 16 تن 61 تا 65، یک تن بین 66 تا 70 سال و یک تن دیگر نیز بین 71 تا 75سن دارند.

سیار خاطرنشان کرد: استعلام ها برای صلاحیت این افراد نیز به دستگاه های چهارگانه فرستاده شده که برخی از این دستگاه ها پاسخ کامل را ارائه داده و برخی دیگر تا مهلت 10 روزه قانونی، پاسخ خواهند داد.

وی ادامه داد: کار هیات اجرایی نیز از 17 تا 23 فروردین ماه برای بررسی صلاحیت داوطلبان شهر قم و تابعه آغاز می شود، بعد از آن یک روز فرصت ارسال اسامی به هیات نظارت شهرستان است که آنها نیز باید نظر خود را در مدت یک روز در جهت تایید و یا رد نظر هیات اجرایی اعلام کنند.

سیار گفت: پیش بینی می کنیم ، هیات اجرایی در فرصت قانونی هفت روزه، نظر خود را اعلام و اسامی را به هیات نظارت ارسال کند.

فرماندار قم ادامه داد: چنانچه تصمیم هیات نظارت شهرستان، منجر به رد صلاحیت افرادی شود، آنها در شهرها می توانند به هیات نظارت استان در زمان قانونی، اعتراض کند و نظر هیات نظارت استان رسمی است مگر در شرایط خاص، که افراد می توانند به هیات عالی نظارت در تهران شکایت خود را ارسال کنند.

ثبت نام برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت هم زمان با سراسر کشور در فرمانداری شهرستان قم و 5 بخشداری تابع آن، 30 اسفند ماه 95 آغاز شد و تا ششم فروردین ماه امسال ادامه داشت. 

استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار