شهر مقدس قم با توجه به اهمیت که دارد این روزها با نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا کانون رفت آمد مسئولین دولتی و کشوری و نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است، همچنین در چند روز گذشته خبر سفر احتمالی رئیس جمهور روحانی به قم در این هفته به منظور دیدار با مراجع نیز به گوش می رسد.
کد خبر: ۴۰۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۶ 04 April 2017
به گزارش تابناک قم، با آغاز سال 96 ثبت نام از کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا نیز آغاز شد ، پیش از این نامزدها تا زمان تایید صلاحیت ها صبر کرده و سپس شروع به تبلیغات انتخاباتی می کردند اما شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینیستا گرام فرصتی داده است تا کاندیداها بعد از ثبت نام خود را محق تبلیغات های انتخاباتی بدانند.

همواره شهر مقدس قم در زمان تبلیغات انتخاباتی کانون توجه در کشور بوده است و می توان گفت استارت فعالیت های انتخاباتی ما ها قبل در قم آغاز شده است، با بررسی شبکه های اجتماعی از جمله گروه ها و کانال های تلگرامی با موضوع انتخابات که  در این چند ماه اخیر به شدت افزایش پیدا کرد می توان تحرکات انتخاباتی را رصد کرد.

ایجاد کانال ها و گروه های تلگرامی متفاوت با عناوینی که نشان از انتخابات شورای شهر دارند از تبلیغات زودرس برخی افراد در شبکه های مجازی خبر می دهند.

کانال های جدید تلگرامی که این روزها با هدف انتخابات و بعضا از سوی کاندیداها و یا اطرافیان آنها راه اندازی شده افزایش پیدا کرده است اما هنوز به دلیل قانونی نبودن تبلیغات در این برهه از زمان، تبلیغات به صورت علنی انجام نشده است و کانال ها با روش های مختلف سعی در جذب مخاطب داشته و در حال تغذیه فکری مخاطب است تا در زمان مناسب شروع به تبلیغ کاندیدا و کاندیداهای مورد نظر خود نمایند.

شهر مقدس قم با توجه به اهمیت که دارد این روزها با نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا کانون رفت آمد مسئولین دولتی و کشوری و نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است، همچنین در چند روز گذشته خبر سفر احتمالی رئیس جمهور روحانی به قم در این هفته به منظور دیدار با مراجع نیز به گوش می رسد.

همین اعلام اخبار غیر رسمی از سفر احتمالی رئیس جمهور به قم خود می تواند یک رصد برای به دست آوردن فضای قم و استقبال و یا عدم استقبال مراجع از رئیس جمهور و تصمیم نهایی در مورد سفر به قم باشد.

همچنین شنیده ها حاکی است از مدت ها قبل برخی از خبرنگاران وابسته به یک جناح سیاسی  و رسانه های طرفدار دولت در قم حضور پیدا کرده و در حال رصد فضای قم برای انتخابات هستند که با توجه به اهمیت شهر قم تنها مسئله انتخابات ریاست جمهوری مطرح نیست بلکه انتخابات شورای شهر و قرار گرفتن اعضای نزدیک به تفکرات دولت یازدهم نیز مطرح می باشد.

یکی از نکات قابل توجه در شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب و آماده سازی ذهن مخاطب برای کسب رای که در قم راه اندازی شده است تخریب شورای شهر فعلی قم و کمرنگ کردن خدمات چهارساله شورای است.

این نوع تبلیغات که تنها برای جذب رای برای کاندیداهای خاص  در قم باب شده است باعث کاهش اعتماد عمومی به شورای شهر و فعالیت آن خواهد شد زیرا بعد از انتخابات و مشخص شدن منتخبین مرم این کانال های یکبار مصرف نیز به کار خود پایان خواهند داد و تنها دستاورد آنها بی اعتمادی نسبت به فعالیت شورای اسلامی شهر و یا روستا خواهد بود.

یکی از اشکالاتی که به انتخابات شورای شهر و روستا وارد است نهادینه نشدن  اهمیت شوراها در بین  مردم است و این مسئله باعث شده است تمامی نگاه ها به سمت دولت و تنها انتخابات ریاست جمهوری که در سطح ملی انجام می شود باشد، حتی با مشاهده تبلیغات غیر مستقیم این روزهای فضای مجازی جناح بندی های سیاسی در انتخابات شورا ها مطرح است.

این روزها همه به نوعی درگیر تب و تاب پنجمین دوره انتخابات سراسری شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و در این میان هر کاندیدای مستقل یا وابسته به حزب و ارگان خاص درصدد است تا با شعار تبلیغاتی مناسب بتواند رای بیشتری را کسب کند.

با این وجود نامزدهای به جای تبلیغات سیاسی و جناعی و همچنین تخریب خدمات گذشته شوراهای اسلامی شهرو روستا  و به جای پرداختن به مسائل سیاسی بهتر از مسائل شهری مورد نظر قرار گیرد و اهمیت شوراهای اسلامی را شرح داده و سپس تبلیغات انتخاباتی مناسب  مخصوص شوراها  را آغاز کنند.

با توجه به این مسئله که در شهر مقدس قم اقوام مختلف ایرانی ساکن است که باید محور اتحاد باشد عده ای ازسود جویان یک جناح سیاسی خاص، برای رسیدن به اهداف خود در یک اقدام غیر دینی و انسانی  مسئله قومیت گرایی در شهر مقدس قم را مطرح می کنند تا به هدف خود برسند، اما در نهایت این مسئله  آسیب بزرگی به شهر و اتحاد  مردم شهر مقدس  قم وارد می کند.

این روزها از زبانی برخی از مسئولین فعال در شبکه های اجتماعی که با نام بدون نام در حال فعالیت هستند این مسئله که رای فلان منطقه به فلان کاندیدا به دلیل هم زبانی و اشتراک رای خواهد داد به وفور دیده می شود که مستقیما توهین به همه مردم قم خواهد بود، زیرا این نکته که مردم قم بابصیرت و با  توجه به سوابق و تخصص به کاندیدای مورد نظر رای می دهند زیرا سوال می رود.

همچنین نکته قابل مشاهده توجه این روزهای برخی از مسئولین و نامزدهای شورای شهر قم به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم قم است که تا پیش از این حتی گذری بر این محله ها نداشتند و این روزهای وعده های آبادانی آنها در شبکه مجازی به مردم داده می شود .

منبع : ثامن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار