تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در قم به 620 تن رسید
از ابتدای آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای قم تاکنون 620 تن به صورت کامل ثبت نام کرده اند. استان قم دارای یک شهرستان قم و 5 بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.
کد خبر: ۳۹۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۱ 25 March 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سیار  فرماندار قم اظهار کرد: از این تعداد 6.5 درصد داوطلبان از خانم ها و 93.5 درصد از آقایان هستند و نیز تعداد 289 تن برای شوراهای اسلامی «شهر قم و 5 شهر تابع آن» و 331 تن برای شوراهای اسلامی «روستای قم» داوطلب شده اند. 

وی اعلام کرد: در پنجمین روز ثبت نام (امروز) این انتخابات 184 تن ثبت نام کردند که از این تعداد 72 تن برای شوراهای اسلامی شهر و 112 تن برای شوراهای اسلامی روستای قم ثبت نام کرده اند. 

وی افزود: از 72 تن داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان قم به تفکیک 57 تن برای قم، 5 تن برای قنوات، 4 تن برای دستجرد و برای کهک و سلفچگان هر کدام 3 تن ثبت نام کرده اند و از 112 تن داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستای استان قم به تفکیک برای بخش های جعفرآباد، مرکزی، کهک، سلفچگان و خجلستان؛ 35، 23، 21، 20 و 13 تن ثبت نام کرده اند. 

فرماندار قم خاطرنشان کرد: از تعداد 289 تن که تاکنون برای انتخابات شوراهای اسلامی «شهر» استان قم ثبت نام کرده اند، 10.5 درصد آن از خانم ها و 89.5 درصد آن از آقایان هستند. 

وی از متقاضیان ثبت نام در این انتخابات درخواست کرد: ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند و هر چه سریع تر نسبت به نام نویسی در ساعت های اولیه روزهای باقیمانده اقدام کنند.

سیار با بیان این که در پنجمین دوره شوراهای اسلامی در شهر قم 13 تن عضو شورای اسلامی این شهر می شوند، گفت: تعداد اعضای شورای اسلامی 5 شهر خلجستان، جعفرآباد، قنوات، سلفچگان و کهک نیز هر کدام 5 تن است که در مجموع 38 تن برای شوراهای اسلامی شهر استان قم انتخاب می شوند.

وی با اشاره به این که در بیش از 130 روستای استان قم، شورای اسلامی روستا تشکیل می شود، گفت: تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستا بر اساس جمعیت 3 یا 5 تن است، از این رو در استان قم بیش از 400 تن برای عضویت در شوراهای اسلامی روستا انتخاب می شوند.

ثبت نام برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت هم زمان با سراسر کشور در فرمانداری شهرستان قم و 5 بخشداری تابع آن، 30 اسفند ماه 95 آغاز شد و تا ششم فروردین ماه امسال ادامه دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

استان قم دارای یک شهرستان قم و 5 بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار