امام جمعه قم عنوان کرد:
رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا مسؤولان و مردم را به دفاع و مقاومت در جبهه‌های اقتصادی و فرهنگی دعوت کردند اما متاسفانه بر خلاف هشت سال دفاع مقدس که حرکت در جبهه‌ها جهادی بود حرکت در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی به کندی انجام گرفته است.
کد خبر: ۳۹۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵ 25 March 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس قم به شعار امسال اشاره کرد و اظهار داشت: تاکید رهبر انقلاب اسلامی به موضوع اقتصاد مقاومتی دارای سه علت اصلی است؛ اقتصاد مقاومتی دامنه گسترده‌ای دارد و به یک یا دو سال محدود نمی‌شود هر چند طی این دو سال اخیر نیز کوتاهی شده است.

وی با بیان اینکه دشمن بعد از شکست در جنگ نظامی جنگ را به عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی تغییر داد، ادامه داد: بعد از دوران هشت سال دفاع مقدس متجاوزان به حریم جمهوری اسلامی ایران و به ویژه آمریکا به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند به قدرت نظامی ایران غلبه کنند اما برای انحراف افکار عمومی ایران را به حمله نظامی و گزینه‌های روی میز تهدید می‌کنند.

امام جمعه قم، با تاکید براینکه تهدیدهای دشمنان سرپوشی بر ناتوانایی‌های خود و فریب افکار عمومی از اهداف اصلی است، گفت: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا مسؤولان و مردم را به دفاع و مقاومت در جبهه‌های اقتصادی و فرهنگی دعوت کردند اما متاسفانه بر خلاف هشت سال دفاع مقدس که حرکت در جبهه‌ها جهادی بود حرکت در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی به کندی انجام گرفته است.

وی وجود نگاه لیبرالیسی را مانع حرکت‌های جهادی در عرصه اقتصادی دانست وگفت: در این نگاه اقشار ضعیف و کم درآمد نقشی در اقتصاد کشور نداشته و با این نگاه هیچ مانعی نیست که افراد ناتوان جامعه در مسیر توسعه له شوند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه در نگاه انقلابی رشد اقتصادی باید هم پای عدالت اجتماعی باشد، اظهار کرد: با وجود این نگاه باید فاصله میان طبقات ثروتمند و ضعیف کم و فرصت‌ها میان مردم تقسیم شود تا بتوانیم از ظرفیت نیروهای مردمی استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار مصدومان و کشته‌شدگان حوادث ترافیکی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار مسئولان نیروی انتظامی، تصادفات در جاده‌های کشور تاکنون بیش از ۱۶۰ کشته و ۳ هزار مصدوم بر جای گذاشت.

امام جمعه قم بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: در این حوادث حتی یک کشته هم زیان است.

وی خدمات ستاد تسهیلات نوروزی استان قم که با مشارکت ۸۰ دستگاه اجرایی در حال انجام است را قابل تقدیر دانست.

آیت الله سعیدی یکی از مهم‌ترین اقدامات مؤمنان در ایام عید را برطرف کردن کدورت‌ها و اختلافات برشمرد و اظهار داشت: وقتی مردم با هم اختلاف دارند نباید به این مسائل بی تفاوت باشیم و اهل بیت (ع) بر رفع اختلافات سفارش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نوروز امسال همزمان با میلاد فاطمه زهرا (س) مقارن شده بود افزود: اسوه بودن ایشان برای همه عالم مایه فخر اسلام و مسلمین است، نکته قابل توجه درباره یشان این است که مقام حضرت به خاطر انتساب با پیامبر نیست بلکه به دلیل مجاهدت‌ها و ایمان و تقوا بوده است.

خطیب جمعه قم با تأکید بر اینکه حضرت زهرا (س) چهره درخشان یک زن مسلمان و خورشید تابان و مدافع حریم ولایت است تصریح کرد: در آستانه ماه رجب بندگان خدا و سالکان راه اهل بیت (ع) خود را برای حضور در مهمانی بزرگ خدا آماده می‌کنند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار