رئیس اوقاف ناحیه 2 شهرستان قم عنوان کرد:
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده برای اسکان موقت زائران، مدت زمان اقامت مسافران نوروزی در جوار بقاع متبرکه به بیش از 15 ساعت افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۹۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۳ 25 March 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان با اشاره به اجرای این طرح در 15 بقعه متبرکه ناحیه دو اوقاف شهرستان قم اظهار کرد: در 4 بقعه طرح آرامش بهاری به صورت کامل از خدمات اولیه به زائران شامل سرویس بهداشتی و آب گرم و سرد تا برپایی خیمه معرفت و اسکان موقت ارائه می‌شود.

وی افزود: این بقاع شامل آستان مقدس امامزادگان جمال الدین(ع)، عبدالله(ع) قلعه چم، جعفر(ع) جاده اراک و جعفر شهید(ع) هستند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه در آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) روستای ابیض، ابراهیم(ع) و محمد(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خیمه‌های معرفت با چهار غرفه برپا شده است گفت: در سایر بقاع متبرکه نیز خدمات اولیه شامل سرویس‌های بهداشتی، نظافت محیطی و غرفه‌های پاسخگویی به احکام شرعی ارائه شده است.

وی ادامه داد: زمان متوسط توقف مسافران طی سال‌های گذشته در تمام استان قم کمتر از سه ساعت بود ولی در سال جاری این زمان در بقاع متبرکه به حداقل نصف روز رسیده است که این مسئله به برکت احداث و تجهیز زائرسراهای مختلف در جوار این اماکن مقدسه بوده است.

فاطمیان خاطرنشان کرد: این امر با تاکیدات مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم محقق شده چرا که پیش از تعطیلات بودجه و امکانات لازم برای این منظور با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم تدارک دیده شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه بقاع متبرکه این ناحیه از نظر دارا بودن آرامستان به دو دسته تقسیم می‌شوند گفت: گروه اول که دارای آرامستان هستند طی تعطیلات نوروز امسال روزانه 1500 نفر زائر دارند اما برخی بقاع هم که در مسیرهای مواصلاتی واقع شده‌اند و فاقد آرامستان هستند، تعداد زائرانی بیشتر و گاه تا 2 هزار نفر در روز دارند که از جمله آنها می‌توان به آستان مقدس امامزادگان جعفر(ع)، شاه جمال‌الدین(ع) و عبدالله(ع) اشاره کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار