فرماندار قم گفت: از ابتدای آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای قم تاکنون 250 تن به صورت کامل ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۳۹۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۹ 23 March 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سیار اظهار کرد: درسومین روز ثبت نام امروز 52 تن برای شوراهای اسلامی ثبت نام کردند که 47 تن برای شهر قم، 3 تن برای شهر جعفریه و برای شهرهای کهک و دستجرد نیز هر کدام یک تن ثبت نام کرده اند.

وی اظهار کرد: در روز نخست ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قم، 113 تن ثبت نام کردند که 55 تن مربوط به شهر قم، یک تن مربوط به شهر قنوات و 57 تن مربوط به روستاهای استان بود.

وی خاطرنشان کرد: در دومین روز ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم نیز، 85 تن به صورت کامل ثبت نام کردند.

فرماندار قم افزود: از این تعداد 44 تن با مراجعه به فرمانداری شهرستان قم برای شوراهای اسلامی شهرهای استان قم ثبت نام کردند که 40 تن برای شهر قم، یک تن برای شهر دستجرد، یک تن برای شهر کهک و 2 تن برای شهر سلفچگان ثبت نام کردند.

سیار با بیان این که در روز دوم 41 تن نیز برای روستاهای 5 بخش استان قم ثبت نام کردند، ادامه داد: به ترتیب برای روستاهای بخش های کهک، مرکزی، سلفچگان، جعفرآباد و خلجستان در بخشداری های مربوط 17، 11، 5، 5 و 3 تن ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مراجعه کنندگان برای ثبت نام بیش از این تعداد بود که برخی از افراد به خاطر نقص مدارک، ثبت نام‌شان کامل نشده است که در روزهای آتی با ارائه بقیه مدارک ثبت نام خود را کامل می کنند.

ثبت نام برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت هم زمان با سراسر کشور در فرمانداری شهرستان قم و پنج بخشداری تابع آن، 30 اسفندماه 95 آغاز شد و تا ششم فروردین ماه امسال از ساعت 8 تا 16 ادامه دارد.

29 اردیبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور هم زمان در سراسر کشور برگزار می شود.

استان قم دارای یک شهرستان قم و 5 بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.

سیار با بیان این که در پنجمین دوره شوراهای اسلامی در شهر قم 13 تن عضو شورای اسلامی این شهر می شوند، گفت: تعداد اعضای شورای اسلامی 5 شهر خلجستان، جعفرآباد، قنوات، سلفچگان و کهک نیز هر کدام 5 تن است که در مجموع 38 تن برای شوراهای اسلامی «شهر» استان قم انتخاب می شوند.

وی با بیان این که در بیش از 130 روستای استان قم، شورای اسلامی روستا تشکیل می شود، اظهار کرد: تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستا بر اساس جمعیت آنان 3 یا 5 تن است، از این رو در استان قم بیش از 400 تن برای عضویت در شوراهای اسلامی «روستا» انتخاب می شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار