بیستمین بیمار مرگ مغزی در سال ۱۳۹۵ از استان قم، ساعت دو بامداد روز شنبه ۲۸ اسفند ماه برای اهدای عضو به تهران اعزام شد. این فرد به علت سکته و خونریزی مغزی دچار مرگ شده بود که با رضایت پدر و خانواده ایشان اعضای بدنش به بیماران دیگر اهدا شد.
کد خبر: ۳۹۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 19 March 2017
به گزارش تابناک قم، ولی الله صمدی مسؤول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: بیستمین مورد اهدای عضو از استان قم در سال جاری مربوط به یک خانم  ۵۵ ساله است که به علت سکته مغزی در بخش ICU بیمارستان کامکار عرب نیا بستری بود.

وی افزود: پس از تایید مرگ مغزی توسط پزشک معالج و پزشکان تایید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم و رضایت خانواده آن مرحومه، بیمار برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

وی افزود: این فرد به علت سکته و خونریزی مغزی دچار مرگ  شده بود که با رضایت پدر و خانواده ایشان اعضای بدنش به بیماران دیگر اهدا شد.

مسؤول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم، متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار