کد خبر: ۳۹۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 12 March 2017
عکاس سانحه‌دیده در پیست موتورسواری قم با گلایه از مسئولان ورزشی خواستار احقاق حقوق خود در موضوع حوادث پیست موتورسواری ورزشگاه یادگار امام شد.

«محمد محسن‌زاده» عکاس خبری شناخته شده قم است که در رقابت‌های ورزشی حضور پررنگ و بی‌حاشیه دارد. اتفاق حادثه‌ساز در مسابقه‌های موتورسواری نمایشی کشور در پیست ورزشگاه یادگار امام قم سبب شد وی در برخورد با یک دستگاه موتوسیکلت به شدت آسیب ببیند. محسن‌زاده از بی‌مهری‌ها گلایه‌مند است و قصد طرح شکایت از متولیان برگزاری مسابقات را دارد. گفت‌وگوی همشهری با این عکاس قمی را بخوانید.

چه شد که این حادثه رخ داد؟

حادثه پیست موتورسواری ورزشگاه یادگار امام قم حدود ساعت 11 رخ داد و فنس‌هایی که تماشاگران پشت آن قرار داشتند پاره شده بود. در همان زمان استاندار قم که مهمان مسابقه‌های حرکات نمایشی با موتور بود پیست را ترک کرده بود و فرماندار قم نیز در پیست حضور داشت. قرار بود مسابقه‌های فینال برگزار شود که وقتی در مورد برگزاری آن سؤال کردیم این پاسخ را شنیدیم که این مسابقه‌ها در آن شرایط به این دلیل که فنس‌ها پاره شده بود و تماشاگران داخل پیست بودند برگزار نمی‌شود. در آن زمان قصد پایان کارم را داشتم که ناگهان با ضربه محکم موتوسیکلت از پشت پرت شدم و لگن من شکست و زانویم به شدت آسیب دید.

چه خسارتی در این حادثه به شما وارد شد؟

تجهیزات عکس‌برداری آسیب دیده و 20 میلیون تومان هزینه تعمیر آن است. تجویز دکتر معالج نیز این بود که باید 6 هفته تحت مداوا باشم.

خسارت شما را جبران کردند؟

در همان شب که در بیمارستان بستری شدم رئیس هیأت موتورسواری استان قم با جمعی از عوامل هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی برای عیادت به بیمارستان آمدند و می‌خواستند دوربین را تعمیر کنند. آن‌ها اظهار کردند بیمه هستند و اتفاقی که رخ داده از نظر مالی مشکلی ندارد و بیمه هیأت موتورسواری پاسخگوی هزینه‌های مداوا خواهد بود. چند روز بعد نیز مدیرکل ورزش و جوانان استان قم برای عیادت به خانه ما آمد به من گفت: «آیا شما کارت خبرنگاری دارید؟ شما وسط پیست بودید و این از نظر قانونی اشکال دارد با این حال ما شما را به عنوان تماشاگر محسوب می‌کنیم که از بیمه برخوردار شوید.» به آن‌ها گفتم که شما جایگاه خبرنگار و عکاس در این پیست تعبیه نکرده‌اید و در این صورت من شکایت خواهم کرد تا مشخص شود چه کسی در این میان مقصر است. با رئیس هیأت موتورسواری تماس گرفتم و خواستار حق و حقوقم برای جبران خسارت شدم تا در این صورت دیگر پای شکایت و مراجع قضایی به میان نیاید اما ایشان از همکاری امتناع کرد و خواستار طرح شکایت من در مرجع قضایی شد و حتی اظهار کرد که من شکایت کنم و آن‌ها هم کمک می‌کنند!

درست است که شما را تهدید به شکایت کردند؟

چند روز قبل در مکالمه‌ای که با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان داشتم نتیجه این شد که توافقی برای جبران خسارت من صورت گیرد و در مرحله اولیه، توافق حاصل شد اما سپس در عین ناباوری هیأت موتورسواری اعلام کرده می‌خواهد از من شکایت کند، به این عنوان که باید خسارت موتورسوار را بپردازم و 10 میلیون تومان تاوان این کار است. این در شرایطی است که پیست موتورسواری قم استاندارد نیست و هیچ جایگاهی برای استقرار خبرنگار و عکاس ندارد. در حال حاضر در حال انجام مقدمات برای طرح شکایت در مرجع قضایی هستم و مدارک لازم را در این زمینه تهیه کرده‌ام و از طریق وکیل دعاوی این موضوع را دنبال می‌کنم. این نهایت بی‌مهری به جامعه رسانه است که خود را در چنین شرایطی نشان می‌دهد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار