به گزارش تابناک قم، بانک های ایرانی در یک مورد سرآمد همه بانک های جهان هستند و آن مورد، ادعاست! این بانک ها که به درستی دشمنان خدا در زمین لقب گرفته اند (به جز چند بانک که خود را از صف دشمنان خدا بیرون کشیده اند) در ارائه خدمات اولیه به مشتریان ناکام هستند و سبب دردسر و ناراحتی مشتریان را فراهم می کنند.
یکی از موارد عدم ارائه خدمت در بانک ها که در قم به کرات مشاهده می شود، ادعای فراوان در تجارت الکترونیک و ناتوانی در حل مشکلات کوچک است که مشاهدات میدانی خبرنگار، آن را برملا کرده است.
بانک ملی، بانکی که هر شب یک چرت می زند!
از جمله مواردی که یک بانک با آن شناخته می شود، اعتماد به ارائه دائم خدمات بانکی است. امری که سبب می شود یک مشتری، کارت آن بانک را به دیگر بانک ها ترجیح بدهد و اکثر استفاده خود را از آن انجام دهد اما این مسئله در مورد بانک ملی صحت ندارد.
شاید شما هم به این مشکل برخورده باشید در ساعات پایانی شب و ابتدایی روز بعدی، کارت های این بانک به اسم تصفیه حساب با مرکز از کار می افتد و امکان برقراری تراکنش با دستگاه های خودپرداز، عابربانک ها، سیستم الکترونیک و حتی باجه های پرداخت سوخت را از دست می دهد.
یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت که چند روز قبل در اتوبان قم تهران، در ساعت 11 و چهل دقیقه قصد بنزین زدن داشته است اما کارت بانک ملی به هیچ وجه کار نکرده است و تنها با اعتماد متصدی پمپ بنزین، توانسته از بانکی دیگر به وسیله همراه بانک، پول به کارت وی بریزد و هزینه انتقال را نیز به ناچار بدهد!
در واقع این بانک در ساعات پایانی شب و ابتدایی بامداد، یک چرت کوتاه می زند و سیستم هایش از خدمات رسانی معذور هستند این در حالی است که بانک های دیگر، علی رغم حجم بالای تراکنش مالی، این فرصت را نیاز ندارند و احتمالا قدیمی بودن سیستم بانک ملی، جوابگوی این کار نیست که تصفیه مطالبات را در طول روز هم انجام دهد!
لزوم رسیدگی جدی به وضع بانک های کشور به ویژه بانک های دولتی مانند بانک ملی از سوی مجلس محترم شورای اسلامی و سایر نهادهای نظارتی، امری نیست که بر کسی پوشیده باشد و ما نیز در راستای وظیفه رسانه ای خود، در روزهای آینده، پاره ای دیگر از مشکلات به وجود آمده توسط بانک ها را منتشر خواهیم کرد.
برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید: