امیرآبادی یا لاریجانی
نکته جالب اینکه در هیچ‌کدام از اطلاعیه‌های نمایندگان قم نامی از همکاری و یا تلاش نماینده دیگر در به ثمر رسیدن این مهم، نیامده است. حال معلوم نیست که باید این 700 میلیارد تومان را به‌حساب «امیرآبادی فراهانی» بنویسیم یا «علی لاریجانی»؟!
کد خبر: ۳۹۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 11 March 2017
به گزارش تابناک قم، بدهی 700 میلیاردی دولت به شهرداری قم موضوعی است که طی چند ماه اخیر از سوی مسئولان مختلف شهری اعلام شد و خبر پیگیری پرداخت آن نیز گه گاهی به گوش می‌رسید. مراحل پیگیری اخذ این مطالبات جسته‌وگریخته در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی اعلام می‌شد تا این‌که طی چند روز اخیر روند پرداخت آن چهره جدی‌تری به خود گرفت.

چند روز گذشته کانال تلگرامی «احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم با انتشار عکس نامه‌ای به امضای وی، خبر از دستور پرداخت این بدهی به شهرداری قم داد. در کانال تلگرامی امیرآبادی این‌چنین اعلام شد که «با پیگیری نماینده مردم شریف استان قم دستور نهایی پرداخت دیون ۷۰۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری قم توسط دکتر نوبخت معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه صادر گردید».

این خبر در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست گشت و همگان داشتند این 700 میلیارد تومان را به‌حساب «امیرآبادی فراهانی» می‌نوشتند که ناگهان از سوی «فصیحی» رئیس دفتر «علی لاریجانی» در قم، نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شد. این نامه را «محمد جعفری» مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس خطاب به «طیب نیا» وزیر امور اقتصاد و دارایی نوشته و از وزیر خواسته بود نتیجه مذاکره تلفنی رئیس مجلس با ایشان در خصوص تسریع در پرداخت مطالبات دولت به شهرداری قم را جهت اطلاع «لاریجانی» به حوزه ریاست منعکس نماید.

در توضیح متن و پاراف این نامه چنین آمده است «برحسب مذاکره تلفنی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف قم جناب آقای دکتر علی لاریجانی با دکتر طیب نیا وزیر محترم اقتصاد و دارایی و دستور ایشان جهت تسویه بدهی شهرداری قم به مبلغ ۷۰۰۰ میلیارد ریال و اقدام معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور».

نکته جالب اینکه در هیچ‌کدام از اطلاعیه‌های نمایندگان قم نامی از همکاری و یا تلاش نماینده دیگر در به ثمر رسیدن این مهم، نیامده است. حال معلوم نیست که باید این 700 میلیارد تومان را به‌حساب «امیرآبادی فراهانی» بنویسیم یا «علی لاریجانی»؟!

برخی معتقدند که پیگیری رئیس مجلس به‌عنوان نماینده قم موجب تسریع در پرداخت این مطالبات شده و برخی دیگر هم می‌گویند که «علی لاریجانی» بر سر سفره آماده نشسته و زمانی که تلاش‌های چندماهه «امیرآبادی» در حال به ثمر نشستن بوده، با یک تلفن موضوع را به نام خود تمام کرده است!

به هر صورت هرکدام از فرضیات فوق صحت داشته باشد، 700 میلیارد تومان مطالبات شهرداری از نهادهای دولتی وصول‌شده و این رقم می‌تواند گره بزرگی از کار مدیریت شهری قم باز کند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
به نظر من كه خودم بچه قم هستمو مشكلات قم رو دارم درك ميكنم و تلاش نماينده هاي قم رو هم ميبينم قكر ميكنم كار دكتر لاريجاني بوده چون اميرآبادي فقط داره نمايشي كار ميكنه فقط به فكر اينه كه از ابتداي ورودش به مجلس تبليغات دوره بعدشو شروع كنه.به هر حال دكتر لاريجاني رئيس مجلسه و اعتبارش از يه نماينده عادي بشتره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار