مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب قم خبر داد
مدیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم ضمن ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم قم از این دوره از نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه در مجموع حدود ۵۰ هزار عنوان کتاب که در سه سال اخیر منتشر شده‌اند، عرضه‌ شده است.
کد خبر: ۳۸۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 25 February 2017
به گزارش تابناک قم، حمید خرمی بابیان این که دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با حضور 284 ناشر کار خود را از اول اسفندماه سال جاری آغاز کرد اظهار داشت: از این تعداد 44 ناشر ویژه کودک و نوجوان با ده هزار عنوان کتاب حضورداشته‌اند که دو طبقه مجتمع ناشران را به این گروه اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: همچنین کتاب‌های دفاع مقدس، دانشگاهی و حوزه دین نیز در این نمایشگاه به طور ویژه عرضه‌شده و استقبال قابل توجهی از این بخش نیز به عمل‌آمده است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم بیان کرد: در مجموع در این نمایشگاه 49 هزار و 500 عنوان کتاب عرضه‌شده که این تعداد کتاب در سه سال گذشته منتشرشده‌اند.

وی با اشاره به این که این دوره از نمایشگاه در فضایی شامل 15 هزار متر مربع و در پنج طبقه برگزار می‌شود، گفت: مبلغ بن اختصاص‌یافته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نمایشگاه در ابتدا 500 میلیون بوده که 20 درصد یارانه را شامل می‌شود و البته در ادامه برگزاری نمایشگاه به دلیل استقبال این میزان افزایش یافت.

خرمی ابراز کرد: ما در این نمایشگاه 137 ناشر قمی داریم که نیمی از آن‌ها در زمینه نشر حوزوی و دینی فعال هستند و بقیه مربوط به استان‌های خراسان و تهران و اصفهان است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در قم این است که فضای نمایشگاهی نداریم و مجتمع ناشران را نیز ما به‌ناچار در اختیار گرفتیم چراکه فضای مناسبی آن‌هم در مرکزیت شهر نداشتیم.

وی گفت: از این حیث امیدواریم برای سال‌های آینده بتوانیم با همکاری استانداری و مجموعه مدیریت استان بتوانیم یک فضای نمایشگاهی خوبی را ایجاد کنیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم بابیان این که نمایشگاه حوزه دین چون یک رویداد بین‌المللی است نیاز به‌جای مناسب و بیشتری دارد ، خاطرنشان کرد: اگر فضای دایمی نمایشگاه که ابتدای اتوبان قم است، آماده‌سازی شود این مشکل مرتفع می‌شود.

وی یادآور شد : ما سال گذشته در یازدهمین دوره نمایشگاه استانی توانستیم 486 ناشر را در فضای مصلی مستقر کنیم و شرایط بهتری داشتیم که متاسفانه امسال به دلایلی شرایط برای برگزاری نمایشگاه استانی در مصلی فراهم نشد.

خرمی افزود: البته ما توانایی برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه دین را به صورت گسترده داریم اما باید شرایط مکانی مناسب شود؛ البته در رابطه با این نمایشگاه که با حضور کشورهای اسلامی برگزار می‌شود معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قول‌های همکاری داده منتهای مراتب از مسئولان استانی تقاضا داریم که یک فضای استاندارد برای این رویداد مهم بین‌المللی به ما اختصاص دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار