مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بابیان اینکه میزان ازدواج در سال جاری کاهش‌یافته است، گفت: علل افزایش آمار طلاق در استان، مهاجرپذیری قم و تسهیل در روند طلاق است.
کد خبر: ۳۸۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹ 21 February 2017
به گزارش تابناک قم، حسن عابدی در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به مصوبات جلسه دوم ستاد، اظهار داشت: جلسه گذشته پنج مصوبه داشت که آموزش مهارت زندگی به جامعه مخاطب و کارکنان دولت، برگزاری دوره‌های آموزشی تحکیم خانواده و تشکیل شورای ازدواج ازجمله آن‌ها به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه تاکنون بیش از 12 هزار زوج جوان در دوره‌های آموزشی تحکیم خانواده شرکت کرده‌اند، افزود: هدف از اجرای این طرح که با عنوان زندگی پایدار و با مشارکت بانک‌ها از دو سال گذشته در دستور کار قرارگرفته است، کاهش آمار طلاق و تحکیم روابط زوجین در خانواده است.

عابدی با تأکید بر اینکه زوجین از شرکت در این کلاس‌ها اظهار خرسندی کرده‌اند، تصریح کرد: حدود 50 درصد از شرکت‌کنندگان دوره آموزشی زندگی پایدار توسط بانک‌ها معرفی‌شده‌اند و در ابتدا رغبتی برای شرکت در این دوره نداشتند، اما اکنون خواستار برگزاری دوره تکمیلی این طرح هستند.

وی بابیان اینکه این دوره از 6 جلسه 45 دقیقه‌ای تشکیل می‌شود، افزود: این طرح که به‌عنوان طرح برتر از سوی وزارت جوانان انتخاب‌شده و با استقبال سایر استان‌ها روبه‌رو شده است، قرار است سال آینده نیز به‌صورت مستمر و همراه با دوره تکمیلی برای زوج‌های جوان برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم دیگر اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ تحکیم خانواده را مورداشاره قرارداد و گفت: با مشارکت بهزیستی، آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌های کارکنان دولت نیز در حال اجراشدن است که تاکنون عملکرد خوبی نیز داشته‌اند.

وی علل افزایش آمار طلاق را مهاجرپذیری قم و تسهیل در روند طلاق دانست و اظهار داشت: براساس آمار ثبت‌احوال، میزان ازدواج در سال جاری کاهش‌یافته است، همچنین براساس گزارش دستگاه‌های اجرایی استان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان صداوسیما، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و مرکز بهداشت بهترین عملکرد را در هفته ازدواج داشته‌اند.

عابدی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در تحقق اهداف اداره‌کل ورزش و جوانان استان، بیان کرد: این سازمان‌ها ظرفیت بالایی در زمینه‌های علمی و فرهنگی دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به اهداف بلندی در حوزه جوانان دست‌یافت.

وی هزینه صدور گواهی‌های عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه کیفری را عاملی کاهنده در راستای جذب متقاضی سازمان‌های مردم‌نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: این گواهی‌ها باید مانند سایر استان‌ها به‌صورت رایگان ارائه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم فعالیت بانک‌ها درزمینهٔ پرداخت تسهیلات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قم توانسته رتبه برتر را در این مهم به دست آورد، اما باید در نظر داشت که برخی از بانک‌ها نسبت به دریافت گواهی دوره‌های آموزشی بی‌دقتی می‌کنند که امیدواریم به‌زودی برطرف شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار