مدیر شرکت سهامی فرش قم خبر داد؛
مدیر شرکت سهامی فرش استان قم گفت: تا کنون بیش از ۸۰ دوره آموزشی برای بافندگان فرش دستباف با حضور ۳۲۰۰ هنرجو در استان قم برگزار شده است.
کد خبر: ۳۸۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۳ 21 February 2017
به گزارش تابناک قم، مهدی طاهری نژاد، در نشست خبری که در نمایشگاه دائمی فرش دستباف قم برگزار شد، اظهار کرد: شرکت سهامی فرش دستباف قم با بیش از ۸۰ سال سابقه وابسته به دولت بوده و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرکت تا کنون ۱۰ هزار تخته فرش در رج شماره ۵۵ تا ۷۰ تولید و صادر کرده است، ادامه داد: در راستای حمایت از تولید ملی حمایت از تولید فرش‌های دستباف از اهداف شرکت سهامی فرش استان قم است.

مدیر شرکت سهامی فرش استان قم افزود: یکی از وظایف شرکت سهامی فرش استان قم ارائه فرش‌های دستباف به مصرف کننده بدون واسطه  و ایجاد اشتغال است و در همین راستا نمایشگاه دائمی فرش دستباف استان قم دی‌ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی برای حمایت از تولید کنندگان و بافندگان فرش استان قم افتتاح شد.

طاهری‌نژاد با اشاره به اینکه ۷۰۰ بافنده تحت پوشش شرکت سهامی فرش استان قم هستند، گفت: تولیدکنندگان یا بافندگان تک باف می‌توانند فرش‌های دستباف خود را برای مصرف مردم در این نمایشگاه دائمی عرضه کنند و از آنها سود ۱۰ تا ۱۵ درصدی دریافت می‌شود و مابقی پول فروش فرش به آنها پرداخت خواهد شد.

ایجاد اشتغال در قم از اهداف برگزاری نمایشگاه دائمی فرش دستباف است

وی با بیان اینکه بافندگان فرش اکثرا از قشرهای ضعیف جامعه هستند، عنوان کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه دائمی ایجاد اشتغال در استان قم، کمک به بازاریابی و فروش فرش دستباف است.

مدیر شرکت سهامی فرش استان قم با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد بافنده‌های فرش دستباف در روستاها هستند، یادآور شد: تا کنون بیش از ۸۰ دوره آموزشی به بافندگان فرش دستباف با حضور ۳۲۰۰ هنرجو زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان قم برگزار شده است و بیش از ۷۰ درصد این افراد به سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان بیمه تأمین اجتماعی جهت برخورداری از مزایای فرش بافی معرفی شده‌اند.

طاهری نژاد بیان کرد: شرکت سهامی فرش دستباف قم در تولید فرش‌های دستباف از موادی با کیفیت بالا و رنگرزی طبیعی و گیاهی استفاده می‌کند که یک واحد رنگرزی طبیعی تحت نظر شرکت سهامی فرش استان قم فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تقاضا تولیدات متنوعی داریم و در هر سال ۲۰ تا ۳۰ طرح جدید به تولیدات قبلی اضافه می‌کنیم، تصریح کرد: ۹۰ درصد از قالیبافان تحت پوشش شرکت سهامی فرش استان قم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان قم هستند.

مدیر شرکت سهامی فرش استان قم خاطرنشان کرد: نمایشگاه دائمی فرش دستباف استان قم همه روزه ازساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب  در ۳۰ متری کیوانفر جنب کوچه یک در خدمت مردم استان قم و زائران حرم حضرت معصومه(س) است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار