عامل توسعه خوشه سنگ قم:
عامل توسعه خوشه سنگ قم با بیان اینکه ورود سنگ قم به بازارهای خارجی ظرفیت مناسبی برای راه‌یابی به بازارهای هدف است، گفت: توجه به امر آموزش فعالان صنعت سنگ، ارتقاء و توسعه فروش و تولید را به همراه دارد.
کد خبر: ۳۸۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۹ 21 February 2017
به گزارش تابناک قم، صادق معصومی از استقبال بازارهای خارجی از سنگ قم خبر داد و اظهار داشت: حضور محصولات سنگ قم در نمایشگاه عراق سبب شد 185 هزار دلار عاید استان شود.

عامل توسعه خوشه سنگ قم بابیان اینکه ورود سنگ قم به بازارهای خارجی ظرفیت مناسبی برای راه‌یابی به بازارهای هدف است عنوان کرد: تشکیل دو کنسرسیوم و شبکه صادرات سنگ قم از اقدامات مؤثر برای حضور در بازارهای خارجی است که سال گذشته صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه حضور در بازارهای خارجی سبب معرفی تولیدات سنگ قم می‌شود ادامه داد: برای توسعه و ارتقا این صنعت مسئله آموزش امری مهم تلقی می‌شود از همین رو لازم است مدرسه آموزشی ویژه صنعت سنگ در استان شکل بگیرد.

به گفته معصومی، توجه به امر آموزش فعالان صنعت سنگ ارتقا و توسعه فروش و تولید را به همراه دارد؛ در بسیاری از موارد همین نبود آموزش‌ها سبب کاهش بهره‌وری می‌شود.

عامل توسعه خوشه سنگ قم ایجاد خوشه سنگ‌شناسی را راهی برای احصا نقاط ضعف، قوت و مشکلات این صنعت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته بازارهای داخلی کفاف عرضه محصولات و تولیدات سنگ قم را نمی‌دهد از همین رو ورود به بازارهای بین‌المللی به‌طور ویژه موردتوجه قرارگرفته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار