مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه:
مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: همایش حوزه انقلابی روز پنج شنبه پنجم اسفند در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰ 21 February 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در نشست خبری همایش حوزه انقلابی با اشاره به زمان برگزاری این همایش اظهار کرد: همایش حوزه انقلابی روز پنج شنبه پنجم اسفند در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نوبت صبح همایش حوزه انقلابی در روز پنجم اسفندماه از ساعت 9 تا 12 در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء برگزار خواهد شد، زمان برگزاری نوبت عصر این همایش از ساعت 15 تا 18 در جامعه الزهرا است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: نهادهای برگزارکننده همایش حوزه انقلابی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الزهرا، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت و مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه مسجد سلیمان مقیم قم هستند.

زمانی با اشاره به شخصیت‌های شرکت کننده در همایش حوزه انقلابی اظهار کرد: در این همایش از شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه برای سخنرانی دعوت شده است، همچنین در همایش حوزه انقلابی مقالات برگزیده این همایش ارائه می‌شود، مقالات زیادی به دبیرخانه همایش حوزه انقلابی رسیده است.

وی ادامه داد: همایش حوزه انقلابی بر محور انتظارات متقابل حوزه علمیه و نظام اسلامی از یکدیگر تاکید دارد، این مساله از سخنان رهبر معظم انقلاب الهام گرفته شده است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: اگر انتظار داریم که علوم انسانی برگرفته از دین در دانشگاه‌ها ارائه شود، باید حوزه علمیه در این زمینه تولید محتوا داشته باشد.

زمانی با اشاره به ویژگی‌های همایش حوزه انقلابی اظهار کرد: در این همایش از علمای حوزه علمیه و شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دعوت شده است، انتظار داریم که سخنرانی‌های همایش حوزه انقلابی، افق‌های جدید را به روی شرکت کنندگان در همایش باز کنند و آیت‌الله اعرافی در همایش حوزه انقلابی سخنرانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: انگیزه برگزاری همایش حوزه انقلابی عمل به منویات رهبر معظم انقلاب است، ایشان در دیدار نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مساله حوزه انقلابی اشاره کردند و در این راستا همایش‌هایی در کشور برگزار شد.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: تجربه تلخ گذشته موجب شده بود که موضوع حوزه انقلابی مطرح شود، در نهضت مشروطیت براساس قانونی باید مصوبات مجلس به تائید پنج مجتهد می‌رسید، برخی از دولت مردان در آن زمان اعتقاد به این مساله نداشتند.

زمانی با اشاره به عاقبت نهضت مشروطیت اظهار کرد: حکومت مشروطیت مسیر انحراف و استبداد را انتخاب کرد، در آن دوره فرمان اعدام شیخ فضل الله نوری صادر شد، شهید نواب صفوی هم استقلال کشور را در ایران فریاد می‌زد و در نهایت توسط رژیم شاه اعدام شد.

وی ادامه داد: شهید مدرس هم در دوره رضاخان در مجلس بود، اما رضاخان او را به یک روستای مرزی تبعید کرد و در نهایت به فرمان رضاخان شهید مدرس پس از 9 سال تبعید در ماه رمضان به شهادت رسید.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول انقلاب، ملت نمونه ای بود و این ملت وفاداری خود را به امام خمینی(ره) نشان داد. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار