آیت‌الله نوری همدانی:
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی و نقش آیت‌الله واعظ زاده خراسانی در این امر گفت: وحدت شیعه و سنی به‌صورت مستمر موردتوجه باشد تا اینکه بتوانیم به اسلام و امام عصر(عج) خدمت کرده باشیم.
کد خبر: ۳۸۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۷ 20 February 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از اساتید  و نخبگان دانشگاه  مذاهب اسلامی در تکریم بر نکوداشت مرحوم واعظ زاده خراسانی رئیس سابق دانشگاه علوم مذاهب اسلامی، در 18 اسفندماه با اشاره به یکی از موضوعات مهم قرآن در سوره حدید اظهار داشت: از آغاز خلقت دو جبهه در سطح زندگی بشریت وجود داشته است یکی از آن‌ها ائمه(ع) و دیگری طاغوت است.

مرجع تقلید شیعیان  ضمن تقدیر از علمایی که در  برگزاری گرامیداشت این فقیه جامع گام برداشتند، به خلاصه‌ای از زندگانی این فقیه عالم پرداخت و گفت: این عالم بزرگ تمام مراحل مختلف عمر پربرکت و پرارزش خود را، در راه فقه و اصول، فلسفه، تاریخ، کلام و معارف اسلامی اهل‌بیت(ع) سپری کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از عوامل تحکیم ارتباط بنده با این عالم به تکمیل نواقص کتاب مبنای احکام عملی کتاب وسایل الشیعه برمی‌گردد که دارای 35 هزار حدیث است.

آیت‌الله نوری همدانی با توجه به همکاری ایشان در جهت ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) افزود: یکی دیگر از آثار ایشان که با همکاری و اشتغال ایشان بوده تأسیس مجله‌ای به نام مکتب اسلام است که در سال 1340 زبان حوزه علمیه قم بود که آیت‌الله واعظ زاده خراسانی اداره و مدیریت این مجله را بر عهده داشتند. 

وی با تأکید بر وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی و نقش آیت‌الله واعظ زاده خراسانی  در این امر افزود: وحدت شیعه و سنی به‌صورت مستمر موردتوجه باشد تا اینکه بتوانیم به اسلام و امام عصر(عج) خدمت کرده باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به دشمنی عمیق کشورهای غربی ازجمله آمریکا، انگلیس و فرانسه با اسلام گفت: ازاین‌رو باید فعالیت مجمع جهانی تقریب مذاهب جزو اولویت‌های مهم قرار گیرد چراکه دشمن با روش‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار