آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن هر لحظه برای ما نقشه دارد، گفت: در زمان حساسی قرار داریم و باید در برابر نقشه‌های دشمنان آکاه و هوشیار باشیم.
کد خبر: ۳۸۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹ 19 February 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار تعدادی از روحانیون ناجا که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه ۳۶ سوره نحل اظهار داشت: خداوند تاریخ و امتدادی را مجسم می‌کند و امت‌های گوناگونی به وجود می‌آیند و برای هر امت رسولی فرستاد تا خدا را بپرستند و از طاغوت به دور باشند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم سه نوع طاغوت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی عنوان شده است، گفت: طاغوت سیاسی مثل فرعون و فرعونیان، طاغوت فرهنگی کسانی هستند که کار گروه اول را توجیه می‌کنند و طاغوت اقتصادی، قدرتی است که آنها به دست دارند.

این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: امام خمینی(ره) با قیام خود مردم را از طاغوت و استکبار و استثمار نجات دادند و حکومت اسلامی را برپا کردند زیرا حکومت سلطنتی مشروعیت ندارد.

وی ابراز کرد: پیامبران همواره برای ارسال پیام حق ابتدا قلب و روح مردم را مورد نظر قرار می‌داند تا با ایمان شوند و پس از آن بتوانند پیام حق را ابلاغ کرده و قلبشان آن را پذیرش کند.

باید افرادی جهادگر تربیت کنیم

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امروز ما در زمانی قرار داریم که باید در  میدان قلم و مبارزه قدم برداریم و برای این راهی جز جهاد نیست و ما باید افراد جهادگر را تربیت کنیم.

وی ادامه داد: الان زمان خوشگذرانی نیست و ما باید به وظایف خود عمل کنیم  زیرا در  زمان خاص و حساسی قرار داریم و دشمن هر لحظه برای ما نقشه دارد و باید در برار عیادی دشمن آگاه و هوشیار باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار