سرپرست فدراسیون هندبال:
سرپرست فدراسیون هندبال گفت: ما وارث یک فدراسیون بدهکار شدیم و از همان روز اول مشکلات ما آغاز شد.
کد خبر: ۳۸۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۴ 19 February 2017
به گزارش تابناک قم، عباسعلی اکبری در حاشیه سفر به قم و حضور در مجمع انتخابات هیئت هندبال استان قم  درباره وضعیت هندبال ایران در حال حاضر اظهار داشت: ما وارث یک فدراسیون بدهکار شدیم و از همان روز اول مشکلات ما آغاز شد. از برگزاری لیگ تا مسابقات در رده‌های مختلف آن چه امروز می‌بینیم این بوده که در همه رده‌های سنی، مسابقات هندبال قهرمانی کشور  در آن رده سنی و حتی لیگ‌های آن‌ها نیز برگزار شده است.

وی افزود: سال گذشته در لیگ برتر مردان ۱۲ تیم حاضر  بوده‌اند و امسال ۱۰ تیم داریم. منیزیم فردوس یکی از تیم‌های سال گذشته بود که دیگر وجود خارجی ندارد و دیگری تیم کفش ملی بود که در میانه راه سال گذشته کار را رها کرد و فدراسیون به جای این باشگاه تیمداری می‌کرد که اصلاً رسالت آن نبود.

سرپرست فدراسیون هندبال گفت: گره بزرگ ما در فدراسیون هندبال که نسل طلایی ما را دچار مشکل کرده بود این بود که تیم نوجوانان ما به مسابقات آسیایی بحرین اعزام نشد و همین مسئله برای ما محرومیت ایجاد کرد. بر اساس جریمه کنفدراسیون هندبال آسیا تیم ما از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ نمی‌توانست در مسابقات شرکت کند و اولین حضور در سال ۲۰۲۰ شکل می‌گرفت که چالش بزرگی بود.

وی عنوان کرد: در سال ۲۰۱۵ همین اتفاق در دهلی نو در نوجوانان دختر برای تیم ما رخ داد که بر اساس آن تیم ملی ما تا سال ۲۰۱۷ نمی‌توانست در مسابقات رسمی شرکت کند و اولین حضور به در ۲۰۱۹ موکول می‌شود که در نهایت با رایزنی‌ها رفع محرومیت شد. هزینه‌های کنفدراسیون هندبال آسیا اما مشکل خاصی بود که مخارج ما با وجود این که در این مسابقات حاضر نشده بودیم باید بازگردانده می‌شد و این هزینه‌ها ما را دچار مشکل کرد. این یک برجام برای فدراسیون هندبال بود و محرومیت‌های ما لغو شد اما مشکلات مالی همچنان در این زمینه به قوت خود باقی است.

اکبری بیان داشت: در بخش اعزام‌ها، تیم بانوان شهرداری سنندج قرار بود در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند که در نهایت در آستانه اعزام و در حالی که این تیم ساعت ۱۷ پرواز داشت حدود ساعت ۱۳ به ما اعلام کرد که برای اعزام پول ندارد. در چنین شرایطی متعاقباً فدراسیون آسیایی ما را جریمه می‌کند. ما باید در ۴ ساعت تدارک پول می‌دیدیم تا تیم را اعزام کنیم و اگر اعزام نمی‌کردیم باید ۲ برابر هزینه‌ها را پرداخت می‌کردیم.

سرپرست فدراسیون هندبال عنوان کرد: شما تیم منیزیم فردوس را ببینید. این تیم، در حقیقت تیمی متعلق به یک شخص است نه یک باشگاه. ما باشگاه نداریم بلکه تیم داریم. همه چیز در اختیار یک یا ۲ نفر است و یک تیم یک سال هزینه می‌کند و دستمزدها را بالا می‌برد و سال بعد کار را رها می‌کند.

وی افزود: وقتی قیمت بازیکن ۳ یا ۴ برابر می‌شود سال بعد بازیکن باید روی زمین بماند چون پولی برای جذب بازیکن وجود ندارد. در بخش بانوان هم این اتفاق رخ داد. پس این یک معضل برای ماست. شاید گاهی به منابع مالی اشاره کنیم اما فکر می‌کنم گاهی پرورش نیروی انسانی آگاه و فنی بر موضوع مالی ارجح است و بهتر می‌تواند ضعف مشکلات مالی را رفع کند.

اکبری در مورد حواشی پیرامون هندبال کشور نیز گفت: برخی افراد ناهنجار خانواده هندبال در فضای مجازی دست به یک سری اقدامات می‌زنند که آسیب آن به خانواده هندبال می‌رسد. فکر می‌کنید چرا اسپانسر به هندبال ورود نمی‌کند؟ بخشی از آن به دلیل همین حواشی است. وقتی مردم و تماشاگران در اثر وجود این حواشی نیایند اسپانسری نمی‌آید و در نتیجه رسانه‌های گروهی هم میلی به کمک به هندبال ندارند. این یک زنجیره است که در هندبال شکسته شده است.

وی افزود: یکی از دلایل برگزاری سریع انتخابات هیئت هندبال، تلاش برای سرعت بخشیدن به انسجام خانواده هندبال بود. امیدوارم انتخابات به خوبی و خوشی برگزار شود تا هندبال کشور به آرامش مناسب‌تری برسد.

سرپرست فدراسیون هندبال درباره اعزام تیم ملی زنان به مسابقات آسیایی بدون بازی تدارکاتی عنوان کرد: شرایط به گونه‌ای پیش رفت که نتوانستیم بازی تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی در نظر بگیریم. قرار بود تیم ملی با جمهوری آذربایجان بازی کند که آن‌ها نتوانستند به ایران سفر کنند.

در حال حاضر تیم ملی انسجام خوبی دارد و اردوی ماقبل آخر تیم ملی نیز در حال برگزاری است و با تلاش‌هایی که صورت گرفته امیدواریم تیم ملی زنان در کره جنوبی نتایجی بهتر از دوره‌های قبلی بگیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار