در نشست دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران مطرح شد
سخنرانان نشست استانی دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران بر ضرورت توجه بیشتر دولت به بخش خصوصی تاکید کردند.
کد خبر: ۳۸۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۱ 19 February 2017
به گزارش تابناک قم، نخستین نشست استانی دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران ظهر امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد.

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در ابتدای این نشست با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر  اجرای این سیاست‌ها و اجرای اصل 44 تاکید زیادی داشتند، همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی دیگر از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران هم در ادامه این مراسم گفت: هدف از ایجاد دبیرخانه اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف پیگیری مطالبات بخش غیردولتی اقتصاد و به ثمررساندن قوانین مربوط به بخش خصوصی است.

وی افزود: در کشور قوانین زیادی برای حمایت از بخش تولیدی داریم که بسیاری از این قوانین، مترقی هستند. تعداد زیادی از قوانین مصوب شده در مجلس در میدان عمل چندان اثرگذار نبودند و این مساله تنها مربوط به این دولت نیست و در دولت گذشته هم این گونه بود.

شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران هم در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت وجود هماهنگی بین تشکل‌های بخش خصوصی گفت: باید بخش‌های غیردولتی در یک ائتلاف، نظرهای مختلف خودشان را واحد کنند و این نظرات را به نهادهای حاکمیتی انتقال بدهند، برای این کار دبیرخانه اتاق‌های سه گانه بازرگانی، تعاون و اصناف را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مجلس یک تصمیمی بگیرد، در صورتی که هر کدام از تشکل‌های بخش خصوصی یک نظر را به مجلس منتقل کنند، کار به سامان نمی‌رسد و باید تشکل‌های بخش خصوصی به یک نظر واحد برسند.

فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران هم در بخش پایانی این نشست با اشاره به ضرورت توجه به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: بخش دولتی، بخش‌های خصوصی و تعاون را بلعیده است. در دبیرخانه اتاق‌های سه گانه به دنبال هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر هستیم. اگر قرار است که سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون موفق شوند، باید هماهنگی با یکدیگر داشته باشند. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار