رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح تحول سلامت خدمت بی نظیری از دولت یازدهم است که تندرستی و نشاط را برای مردم تضمین می کند.
کد خبر: ۳۷۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 18 February 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی خواه با اشاره به برکات اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، افزود: در قالب اجرای این طرح اقدامات بسیاری در امر بهداشت و درمان رخ داد که به عنوان یک انقلاب می توان از آن یاد کرد.

وی اضافه کرد: به جای این که مردم از بیماری و یا علایم اولیه آن مطلع نباشند و یا چند سال درگیر بیماری و مراحل دشوار درمان آن شوند، وضعیت سلامت مردم در قالب این طرح شناسایی خواهد شد.

وی ادامه داد: به افرادی که سالم هستند اطمینان خاطر داده و سلامتی آن ها در سال های بعدی زندگی پیگیری و افرادی هم که علایم اولیه بیماری دارند به موقع شناسایی می شوند و اقدامات موثری روی آن ها صورت می گیرد.

ایرانی خواه گفت: 50 درصد از سرطان ها و بیماری های صعب العلاج قابل پیشگیری است و این مهم محقق نمی شود مگر از طریق سامانه ارجاع و تحول در نظام بهداشتی.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و ائمه جمعه بارها از برکات این طرح سخن گفته اند و مردم نیز شاهد خدمات گسترده طرح تحول هستند و این طرح رضایتمندی آن ها را به دنبال داشته است.

وی خواستار همکاری مردم در اجرای این طرح شد و ادامه داد: اگر مردم سلامتی و بیماری های خود را از طریق مراکز و پایگاه های سلامت پیگیری کنند، علاوه بر خودداری از پرداخت هزینه های هنگفت، بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده و سلامت آن ها تضمین می شود.

طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقاء کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار