رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حمایت مالی از واحدهای صنعتی با پرداخت تسهیلات رونق تولید، نقش نجات غریق را درحوزه صنعت استان قم ایفا و بسیاری از واحدهای تولیدی رااز خطر رکود و تعطیلی حفظ کرد.
کد خبر: ۳۷۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 16 February 2017
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری افزود: درشرایط کنونی کمک به واحدهای صنعتی از طریق تسهیلات رونق تولید، مهمترین راهکار افزایش سطح تولید کالاهای داخلی و در نتیجه آن بالارفتن میزان اشتغال پایدار درقم می باشد و این مساله ای است که همه مسئولان استان برای اجرای آن تلاش می کنند. 

وی اضافه کرد: همچون گذشته نباید اجازه داد هیچ واحد صنعتی در قم به خاطر مشکل مالی یا رکود با تعطیلی مواجه شود و در این رابطه پرداخت تسهیلات رونق تولید ازجمله راهکارهایی بود که در چارچوب اقتصاد مقاومتی از تعطیلی کارخانه های استان جلوگیری کرد و حتی در بسیاری از موارد باعث ارتقاء کمی و کیفی سطح تولید محصول واحدهای صنعتی شد. 

وی بااشاره به این که تامین سرمایه درگردش کارخانه ها موجب ادامه فعالیت آن ها می شود، ادامه داد: حفظ و پایداری واحدهای صنعتی و تولیدی، افزایش میزان تولید محصول با کیفیت و اشتغالزایی گسترده برای جوانان از جمله اهدافی است که در جریان پرداخت تسهیلات تولید در استان قم دنبال می شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: بر اساس آمارهای موجود تا انتهای بهمن ماه جاری 512 واحد صنعتی کوچک و متوسط برای دریافت تسهیلات رونق تولید درسامانه الکترونیکی بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد، پرونده 365 واحد به بانک معرفی شده است. 

وی با بیان این که از این تعداد 76 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه ثابت خود به مبلغ یکهزار و 45 میلیارد ریال بوده اند، افزود: 289 واحد نیز متقاضی تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز خود به مبلغ چهار هزار و 292 میلیارد ریال هستنند. 

وی ادامه داد: پس از معرفی واحدهای صنعتی به سرپرستی بانک های مجری طرح، پرونده 260 واحد صنعتی به شعب این بانک ها معرفی شده است که از این تعداد 45 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه ثابت مورد نیاز خود به مبلغ 689 میلیارد ریال و 215 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش خود به مبلغ 3 هزار و 369 میلیارد ریال بوده اند. 

ذاکری با اشاره به این که پرونده 136 واحد صنعتی در شعب بانک ها به مرحله عقد قرارداد رسیده است، گفت: از این تعداد 125 واحد صنعتی برای تامین سرمایه در ردش خود به مبلغ 2هزار و 166 میلیارد ریال و 11 مورد برای تامین سرمایه ثابت خود به مبلغ 156 میلیارد ریال، با شعب بانک قرار داد امضا کرده اند. 

وی با بیان این که تاکنون 123 واحد صنعتی دراستان قم تسهیلات مورد نیاز خود را با اعتبار یک هزار و 905 میلیارد ریال دریافت کرده اند، ادامه داد: در نهایت از این تعداد 115 واحد تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین سرمایه درگردش به مبلغ یک هزار و 788 میلیارد ریال و هشت واحد تسهیلات خود را برای تامین سرمایه ثابت به مبلغ 117 میلیارد ریال دریافت کردند. 

بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد. 

طرح ارائه تسهیلات رونق تولید از تیرماه سالجاری دراستان قم به اجرا درآمده است. 

در این استان یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 498 واحد با رکود مواجه هستند، یک هزار و 221 واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند. 

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار