هشت بازیکن تیم فوتسال یاسین‌پیشرو به دلیل اعتصاب در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور اکنون در بلاتکلیفی به سر می‌برند و مدیران این تیم نیز تهدید شدند.
کد خبر: ۳۷۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 16 February 2017
به گزارش تابناک قم، هشت بازیکن تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم که تیم خود را از بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برابر تاسیسات دریایی تهران تحریم کرده بودند با تصمیم مدیریت این تیم اکنون در بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند.

در هفته هشتم از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور بود که  هشت بازیکن تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم به یک باره تصمیم به عدم حضور در آخرین تمرین و اردوی شب قبل از مسابقه نماینده قم با تاسیسات دریایی تهران گرفتند و با تصمیم شخصی خود برای این تیم بازی نکردند.

اعتصاب در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدها

این اتفاق در حالی رخ داد که بازیکنان اعتصاب کننده به عدم پرداخت دستمزد خود از سوی مدیریت باشگاه یاسین‌پیشرو قم اعتراض کرده بودند و به همین دلیل در بازی با قهرمان دو فصل اخیر لیگ برتر حاضر نشدند تا کادر فنی این تیم از بازیکنان جوان و نیمکت‌نشین برای این بازی بهره ببرد.

نکته جالب توجه این است که بازیکنان اعتصاب کننده گویا با دیگر نفرات تیم برای این تصمیم خود هماهنگی چندانی انجام نداده بودند و با تصور اینکه یاسین‌پیشرو قم در غیاب آنها به مشکل برخورد خواهد کرد و مدیریت باشگاه نیز ملزم به پرداخت دستمزد آنها می‌شود، اعتصاب کردند اما بر خلاف انتظار آنها، اتفاق دیگری رخ داد.

محمدرضا حیدریان سرمربی تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم با هماهنگی با مدیریت این باشگاه تصمیم به استفاده از بازیکنان جوان و نیمکت‌نشین این تیم شد و از اقبال بد اعتصاب کنندگان، بازیکنان جوان تیم برابر تاسیسات دریایی تهران نمایش قابل قبولی داشتند و مدیران و کادر فنی یاسین‌پیشرو قم را برای مقابله با اعتصاب کننده‌ها مصمم کردند.

رو دست خوردن اعتصاب کننده‌ها

شاید اکنون بلاتکلیفی بازیکنان اعتصاب کننده یاسین‌پیشرو قم تقصیر بازیکنانی است که در این تیم حضور دارند و آنها با این بازیکنان هماهنگ نشدند، یا آن بازیکنان پشت اعتصاب کننده‌ها را خالی کردند، یا اینکه به طور اتفاقی درخشش بازیکنان جوان تیم، به نوعی به بازیکنان اعتصاب کننده رو دست زد.

در هر حال اتفاقی که اکنون در یاسین‌پیشرو قم رخ داده این است که مدیرعامل باشگاه تصمیم به حذف بازیکنان اعتصاب کننده گرفته است و اگر لحن عجیب و غریب علی رحمانی را در خائن خطاب کردن بازیکنان بعد از بازی هفته قبل با تاسیسات دریایی تهران در نظر نگیریم و اتهام تبانی مدیرعامل باشگاه به این بازیکنان را نادیده بگیریم، اکنون تصمیم مدیران یاسین‌پیشرو قم این است که حتی دستمزد بازیکنان اعتصاب کننده نیز پرداخت نشود.

مدیر تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم راجع به وضعیت بازیکنان این تیم بعد از اعتصابی که هفته قبل پیش از بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر انجام دادند، ‌اظهار کرد: هشت بازیکن تیم در بازی برابر تاسیسات دریایی حاضر نشدند و به همین دلیل برای تعیین وضعیت خود در اختیار باشگاه قرار گرفته‌اند.

مهدی رضایی اضافه کرد: قرار بود ما آخرین تمرین تیم را پیش از مصاف با تاسیسات دریایی در قم انجام بدهیم اما زمانی که در سالن تمرین حاضر شدیم هشت بازیکن تیم در تمرین حضور نیافتند و بعد مطلع شدیم که تصمیم به بازی نکردن گرفته‌اند و تیم را در بازی با تاسیسات همراهی نمی‌کنند.

وی ابراز کرد: صحبت بازیکنان اعتصاب کننده این است که مطالبات و معوقات آنها از سوی باشگاه پرداخت نشده، اما قطعا می‌شد راهکار بهتری برای این اعتراض انتخاب کرد، متاسفانه این کار نوعی بی‌تجربگی بود و با تصمیم مدیریت و کادر فنی تیم در بازی این هفته برابر تیم طرح و توسعه الوند قزوین نیز غایب خواهند بود.

از جمله این بازیکنان سعید قاسمی کاپیتان تیم یاسین‌پیشرو قم، هاشم فرج زاده، ناصر اطمینان بازیکن ملی‌پوش این تیم، مسعود ایازی سنگربان تیم، محمد برزگر، مهران رضاپور، ابراهیم مسعودی هستند که بعد از اتفاق هفته گذشته حتی از حضور در تمرینات این تیم محروم شده‌اند.

ممنوعیت حضور بازیکنان اعتصاب کننده در تمرینات

نکته قابل توجه این است که بعد از اعتصاب این بازیکنان در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، مدیریت باشگاه نسبت به آنها اعلام بی‌نیازی کرد و محمدرضا حیدریان سرمربی سرشناس یاسینی‌ها نیز تصمیم مدیران باشگاه را راجع به این نفرات پذیرفت.

بدین‌ترتیب بازیکنان اعتصاب کننده از حضور در تمرینات و بازی‌های تیم یاسین‌پیشرو قم در ادامه مسابقات هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران محروم شدند و آنها نیز از نخستین جلسه تمرین نماینده قم در هفته جاری بر سر تمرینات این تیم حضور نیافتند.

البته بازیکنان اعتصاب کننده در سالن محل برگزاری تمرینات تیم حضور یافته و از نزدیک با محمدرضا حیدریان کاپیتان اسبق تیم ملی و سرمربی تیم‌شان گفت‌وگو کردند تا وی برای پرداخت مطالبات آنها تا هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتسال، در حضور مدیران یاسین‌پیشرو قم ضمانت کند.

حتی محمدحسن انصاری‌فرد مدیر فنی و مشاور تیم یاسین‌پیشرو قم نیز پیشنهاد بازگشت بازیکنان این تیم به تمرینات را داده اما گویا حرکتی که بازیکنان اعتصاب کننده در هفته بیست و دوم لیگ برتر برابر قهرمان لیگ یعنی تاسیسات دریایی تهران انجام دادند، حسابی به مدیران یاسین‌پیشرو قم برخورده است.

درخشش بازیکنان جایگزین

از اقبال بد بازیکنان اعتصاب کننده، نفرات جایگزین آنها در دیدار هفته قبل مقابل تاسیسات دریایی تهران خوب و موثر بازی کردند تا نقشه این نفرات برای رسیدن به مطالبات خود نیز به نتیجه نرسد، بدین‌ترتیب یاسین‌پیشرو قم وارد چالش جدیدی شده و باید منتظر اتفاقات بازی امروز این تیم برابر تیم انتهای جدولی طرح و توسعه الوند قزوین ماند.

یاسین‌پیشرو قم امروز در چارچوب دیداری از هفته نهم نیم‌فصل دوم مسابقات هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برابر تیم فوتسال طرح و توسعه الوند قزوین قرار می‌گیرد.

یاسین‌پیشرو قم در نیم‌فصل نخست موفق به شکست این تیم شده است و از نظر امتیازی و موقعیت در جدول رده‌بندی نیز به مراتب جایگاه بهتری نسبت به رقیب خود دارد اما با توجه به اتفاقات رخ داده در تیم یاسین‌پیشرو قم، ممکن است تیم انتهای جدولی طرح و توسعه الوند نیز برای این تیم دردسر ساز شود.

تهدید مدیران یاسین‌پیشرو قم توسط برخی تماشاگران

اتفاق جالب توجه دیگری که در آستانه این دیدار رخ داده، تهدید برخی تماشاگران است که مشخص نیست چه کسانی هستند و خود را به عنوان حامیان فوتسال قم معرفی کرده‌اند. این تماشاگران برای مقابله با تصمیم مدیران یاسین‌پیشرو قم در بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر برابر نماینده قزوین اعلام موضع کرده‌اند.

اما مهدی رضایی مدیر تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم راجع به این موضع و حتی بیانیه‌ای که به نام تماشاگران طرفدار فوتسال قم در یکی از رسانه‌ها بر ضد تیم یاسین‌پیشرو منتشر شده بود، تصریح کرد: در رابطه با بیانیه هواداران باید بگویم که خوشبختانه یا متاسفانه ما کانون هواداران نداشته‌ایم، بلکه تماشاگران به صورت خودجوش و با توجه به عملکرد ما، تیم را تشویق می‌کردند و این بیانیه هم از جمله شیطنت‌های داخلی‌ است.

لیدر تیم ملی:‌ تماشاگران قمی هیچ بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند

مسعود جباری لیدر تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال ایران است که در سالیان اخیر همواره به عنوان لیدر و رهبر اول تماشاگران این دو رشته در حمایت از نمایندگان قم در لیگ برتر کشور ایفای نقش کرده است راجع به این بیانیه که در یکی از رسانه‌ها منتشر شده، تصریح کرد: از طرف ما هیچ بیانیه‌ای صادر نشده و نمی‌دانم منبع این بیانیه از کجا است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط یاسین‌پیشرو و سیاست‌های این باشگاه، هواداران برنامه‌ای برای حمایت یا اعتراض به این تیم ندارند و خبر منتشر شده در مورد اعتراض تماشاگران به یاسین‌پیشرو، مورد تایید هواداران نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار