آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: وهابیون از دشمنان شیعیان هستند و کمترین نقشی در گسترش اسلام نداشته‌اند.
کد خبر: ۳۷۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 16 February 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر پنج‌شنبه در کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در سالن همایش مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد طی سخنانی با اشاره به شیعه ستیزی دشمنان، گفت: این شیعه ستیزی‌ها باعث شده است که حق شیعه در نقشی که در پیشرفت اسلام داشته در جهان انکار شود که این بسیار ناگوار است.

وی در ادامه تأکید کرد: پیروان اهل بیت(ع) نقش مهمی در گسترش علوم اسلامی داشتند در حالی که این حقیقت به دلیل تعصبات و کوتاهی‌ها مسکوت شده است.

استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر اینکه علما باید با همراهی یکدیگر تقش شیعه در پیشرفت اسلام و علوم اسلامی را تبیین کنند، اظهار داشت: اگر زحمت شیعه نبود اسلام امروز وضع دیگری داشت.

وی به تدوین کتاب‌هایی همچون الذریعه و اعیان الشیعه اشاره کرد و گفت: این آثار پیرامون نقش شیعه است که دبیرخانه این همایش آنها را تکمیل و منتشر خواهد کرد هر چند که باید در این زمینه کتاب‌های بیشتری تألیف و اقدامات گسترده‌تری صورت گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه عنوان کرد: وهابیون بیشترین شیعه ستیزی را دارند در حالی که اینها نه تنها کمترین خدمتی به اسلام نداشته‌اند بلکه مراکز علمی را هم تخریب می‌کردند.

تدوین موسوعه ۳۰ جلدی درباره نقش شیعه در پیدایش علوم اسلامی

وی ابراز کرد: این کنگره موسوعه‌ای ۳۰ جلدی درباره نقش شیعه در پیدایش علوم اسلامی و گسترش آن را در دست تدوین دارد تا بتواند با شیعه ستیزها مقابله کرده و حقیقت شیعه ر ا روشن کند.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: تعدادی مقاله به شخصیت‌های علمی خاص پیشنهاد شده و بخشی از مقالات هم به شکل فراخوان عمومی بوده است که بهترین مقالات همراه با جوایز ارزنده‌ای که تعلق می‌گیرد در موسوعه چاپ خواهد شد.

وی ادامه داد: مقالات ارسالی باید همراه با نوآوری و تولید علم و در یک موضوع باشد.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان ابراز امیدواری کرد که آثار این کنگره به صورت دایره المعارف باقی بماند که بدین منظور گروه‌های علمی فقه و اصول، علوم حدیث، اخلاق و عرفان و .. تشکیل شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار