رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با راه اندازی اداره کل عشایر امیدوارم بتوان خدمات مناسبی به عشایریان استان قم ارائه کرد و از ظرفیت های ارزشمند این افراد بهره مند شویم.
کد خبر: ۳۷۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 16 February 2017
به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در مراسم معارفه رئیس اداره کل امور عشایری قم، افزود: مجموعه دامشهر استان قم وضعیت مناسبی دارد به گونه ای که روزانه سه هزار دام به این مرکز وارد می شود که می تواند به صورت مناسبتر هدایت و ساماندهی شوند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به صنعت دام پروری ادامه داد: یک هزار و 400 واحد دامی در استان قم وجود دارد و این صنعت با زندگی مردم قم عجین شده است و این شغل بیش از 60 درصد از ساکنین قم بوده است. 

طلایی  با اشاره به این که منطقه مشک آباد و علی آباد مربوط به عشایر استان از مناطق محروم کشور هستند گفت: این مناطق وضعیت مناسبی ندارند و تا سال 82 در استان خدمات رسانی به این افراد صورت می گرفت ولی بعد این مدت از چارت سازمان جهاد کشاورزی خارج شد و دیگر هیچ خدماتی به این افراد ارایه نشد.

 وی با بیان این که عشایر هزینه های سنگینی برای استان از لحاظ تامین منابع آبی داشتند گفت: با خشکسالی هایی که به وجود آمده است، بحث کاشت جو را در این مناطق برای عشایرییان اجرایی نشد که امیدواریم به زودی بتوان خدمات مطلوب را در این زمینه ارائه کنیم. 

وی با اشاره به این که استان قم 46 صدم درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است گفت:  این سطح کمتر از هشت درصد از اراضی استان است که حدوداً 65 هزار هکتار اراضی زارعی و باغی است. 

طلایی افزود: در گذشته منابع آبی استان از رودخانه قره چای و قمرود به مقدار 500 میلیون مترمکعب تامین می شد از دهه 70 زمانی که سد الغدیر و 15 خرداد زده شد این منابع آبی به صفر رسید. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار