مدیرکل تعاون قم:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با تاکید بر اینکه حتی با تحویل و واگذاری کامل واحدهای مسکن مهر در این استان پرونده این طرح بسته نخواهد شد، گفت: اتخاذ تدابیر لازم برای حل معضل خرید و فروش غیر قانونی مسکن مهر ضروری است.
کد خبر: ۳۷۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 14 February 2017
به گزارش تابناک قم، نصرالله بازوند روز سه شنبه در دومین نشست ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاونی های قم در تالار امام جواد استانداری اظهار داشت: این موضوع باید در چهارچوب جلسه ای با حضور اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و همچنین نمایندگان دفاتر اسناد رسمی و دفترخانه ها، اتحادیه های مسکن مهر، شهرداری و اتاق اصناف پیگیری شود.

وی گفت: باید در این خصوص صورت جلسه ای تنظیم و قانونی تصویب شود، و حداقل در خرید و فروش ضوابطی را نیزتعیین و مشخص کنیم، تا مشکلات موجود کاهش پیدا کند.

وی همچنین با اشاره اینکه تاکنون بیش از 44 هزار واحد مسکن مهر در قم واگذار شده و تنها 2 هزار و 300 واحد آن باقی مانده است، گفت: حوزه معاونت عمرانی استانداری اهتمام خاصی در این زمینه دارند، و اخیر با حضور معاون استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و اتحادیه های مسکن مهر جلسه ای برگزار و مقرر شد، موضوع مسکن مهر به صورت مدیریت بحران دنبال، و تصمیم های لازم نیز برای آن گرفته شود.

وی یادآور شد: در این جلسه معاون عمرانی استاندار با توجه به دغدغه ای که در این زمینه دارد، تاکید کرد که در صورت نیاز هفته ای 2 جلسه برای بررسی مشکلات مسکن مهر تشکیل شود، تا هر چه زودتر بتوانیم بحث تحویل کامل این واحدها را به سرانجام برسانیم.

بازوند افزود: به طور حتم همان گونه که تاکنون واحدهای مسکن مهر واگذار شده، مابقی آن نیز تحویل داده خواهد شد، ولی با این اقدام پرونده مسکن مهر بسته نخواهد شد و مسائل و مشکلاتی است که باید ساماندهی و مدیریت شود.

این مسئول با اشاره به ضرورت معرفی متقاضیان و اعضای تعاونی ها به بانک ها برای پرداخت اقساط افزود: در صورتی که که این کار به موقع صورت نگیرد، اعضاء به ازای هر یک روز دیر کرد در بازپرداخت تسهیلات بالغ بر 150 تا 200 هزار ریال جریمه می شوند.

مدیرکل تعاون قم همچنین با اشاره به اینکه از زمان واگذاری امور مربوط به تصدی دولت در بخش مسکن مهر به تعاونی ها حدود 80 درصد از مشکلات رفع شده است، افزود: دولت درصدد است خیلی از اختیارهای خود را تحت نظارت و اشرافی که بر تعاونی ها دارد، به آنها واگذار کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار