در دیدار با کارکنان معاونت فناوری و ارتباطات هوافضای سپاه مطرح شد
مرجع تقلید شیعیان گفت: باید سعی کنیم خیرمان به دیگران برسد و همواره افتاده‌حالان را دستگیری کنیم، ایثار به این معنا است که با اینکه خود انسان نیاز دارد از خود بگذریم و نیازهای دیگران را برطرف کنیم.
کد خبر: ۳۷۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 14 February 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با تعدادی از کارکنان معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات هوافضای سپاه، با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه انعام اظهار داشت: خداوند هدف و فلسفه خلقت بشر را در این آیه بیان کرده است، اینکه آیا تنها هدف از آفرینش انسان این بوده که در این دنیا به لهو و لعب بپردازیم و یا نه هدف چیز دیگری بوده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه خداوند انسان را جانشین خود قرار داده است، گفت: انسان در این دنیا ماندگار نیست و بعد از مدت کوتاهی از این دنیا رخت بربسته و از این دنیا می‌رود، خداوند احتیاجی به انسان ندارد، حتی اگر همه انسان‌ها کافر شوند خداوند بی‌نیاز از انسان است و هدف از خلقت انسان آن است که محبت خود را به انسان نشان دهد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه انسان باید همواره به فکر کار خیر باشد، تصریح کرد: خداوند تنها محسنان را دوست دارد، خداوند می‌پسندد که همواره انسان به فکر یاری‌رساندن به دیگران باشد و این صفت خدایی است که دوست دارد همواره به بنده خدمت کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه انسان باید در همه شرایط به فکر یاری‌رساندن به دیگران باشد، خاطرنشان کرد: باید همواره به فکر این باشیم که ابتدا دیگران به بهشت بروند و سپس به فکر بهشت رفتن خود باشیم، پیامبر اکرم(ص) امت خود را بسیار دوست می‌داشت و به فکر دیگران بود ما نیز باید رسول گرامی اسلام(ص) را الگوی عملی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم خیرمان به دیگران برسد و همواره افتاده‌حالان را دستگیری کنیم، ایثار به این معنا است که با اینکه خود انسان نیاز دارد از خود بگذریم و نیازهای دیگران را برطرف کنیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بابیان اینکه بنده خوب همواره مطیع خداوند است، گفت: خداوند در قرآن فرموده من شما را برای آزمودن آفریده‌ام، اینکه برخی را غنی و برخی از انسان‌ها را فقیر آفریده، حکمت خداوند و آزمایش الهی است، بنابراین تمام دنیا دار ابتلا و امتحان است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار